#1 Asus Vivobook 17 F705U po zalaniu - nie włącza się
przez Usunięty Użytkownik 24734 • 19 listopada 2019, 19:38
Laptop jest po zalaniu bliżej nie określoną cieczą - chyba złoty napój bogów. Zalanie ominęło w większości płytę, było trochę śladów w okolicach radiatora ( układu NCP81236A ). Umyłem to izopropanolem ale nic nie pomogło. W zestawie nie było już ramu i dysków ( nasi tu byli przede mną ). Podstawiłem ram, ale laptop z ramem czy bez zachowuje się podobnie.
Po podłączeniu zasilania od razu zapala diody ( biała + pomarańczowa ), a po chwili gaśnie biała i świeci pomarańczowa. Nawet po wyjęciu baterii. Można wtedy użyć przycisku włączania i cała sytuacja się powtarza. Poza diodami nic dalej nie rusza.
Zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem i traktuję tą płytę jako pole do nauki. Wykonałem podstawowe pomiary i coś jest nie tak z przetwornicą procesora ( oznaczyłem ją jako nr 4 ). W jej pobliżu było zalanie. Po wpięciu wtyczki zasilacza na chwilę płyta startuje i na ten czas pojawiają się napięcia na wszystkich przetwornicach, poza jedną - 4.

Pomiary na cewkach:
Rezystancje względem masy
1. 24.7 Ω ,
2. 25 Ω ,
3. 9.1 Ω ,
4. 13.3 Ω ,
5. 607 ,
6. - tutaj dopiero po przełączeniu na megaomy pokazuje się mi się wartość, która po przyłożeniu miernika zaczeła spadać z około 12 MΩ i ustablizowała się na 0.32 MΩ
7. 2 kΩ ,
8. 62kΩ - wartość rośnie po przyłożeniu miernika od około 40kΩ
9. 6.23 kΩ
10. 14.9 kΩ
Napięcia ( na ten moment kiedy płyta się uruchomi i zanim zgaśnie biała dioda )
1. 1.02V
2. 1.13V
3. 1.08V
4. 0V
5. 1.19V
6. 12.62V
7. 1V
8. 3.31V
9. 5.07
10. 1.87V
Obok cewki nr 4 mamy 2 mosfety oznaczone jako 4C09B. Ten który oznaczyłem na pomarańczowo pokazuje mi zwarcie kiedy przyłożę miernik ( test diody ) na złącza G - S, ale nie zawsze. Po pewnym czasie potrafi pokazywać pewien opór. Analogicznie zachowuje się też identyczny, oznaczony na niebiesko. Na drenie tego pomarańczowego mam 19.1V.
Nie wiem czy dobrze kombinuję i warto je wylutować i podstawić nowe?