• DELL LATITUDE 7480 PŁYTA LA-E132P nie widzi żadnego dysku pod M.2

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

  1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
  2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe PCB (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego PCB, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie można znaleźć oznaczenia, należy zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
  3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
  4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także jakichkolwiek wsadów BIOS / firmware (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
  5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
  6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#1 DELL LATITUDE 7480 PŁYTA LA-E132P nie widzi żadnego dysku pod M.2


przez jendrasso 2 listopada 2023, 21:02
Witam, kontynuuje sprawę z tego wątku: dell-latitude-7480-plyta-la-e132p-spalony-pd4-nie-identyfikuje-zasilacza-oraz-bateri-t71591.html
Po udanej naprawie kwestii identyfikacji zasilacza i ładowania baterii, nie sprawdziłem wszystkiego do końca, mianowicie płyta nie widzi żadnego dysku w slocie M.2, przed rozwiązaniem poprzedniego problemu, ale już ze spalonym PD4 dyski były bez problemu widoczne i działał system Windows.
Co mógłbym w tej kwestii sprawdzić?

Re: DELL LATITUDE 7480 PŁYTA LA-E132P nie widzi żadnego dysku pod M.2


przez Google Adsense [BOT] 2 listopada 2023, 21:02

#2 Re: DELL LATITUDE 7480 PŁYTA LA-E132P nie widzi żadnego dysku pod M.2


przez ado 4 listopada 2023, 11:50
Witam, sledze watek o diodzie i moim zdaniem Id zasilacza nie ma nic wspólnego z m2.
Musiało się coś stać podczas naprawy tego wypalenia po diodzie ESD.
Zacznij od podstaw:
zgodnie ze schematem zmierz zasilanie +3.3V_HDD_M2, oporności na liniach sygnałowych.
Obejrzyj pcb w miejscach lutowania z obu stron .

#3 Re: DELL LATITUDE 7480 PŁYTA LA-E132P nie widzi żadnego dysku pod M.2


przez jendrasso 7 listopada 2023, 14:13
Ok, dziękuję za porady, nie dysponuje schematem do tej płyty, wiesz może na których pinach złącza M2 powinno być zasilanie?

#4 Re: DELL LATITUDE 7480 PŁYTA LA-E132P nie widzi żadnego dysku pod M.2


przez clops35 7 listopada 2023, 15:33
Przesyłam zdjęcie ze schematu złącza M2, kompletny schemat dostępny tutaj.
Obrazek

Re: DELL LATITUDE 7480 PŁYTA LA-E132P nie widzi żadnego dysku pod M.2


przez Google Adsense [BOT] 7 listopada 2023, 15:33
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.