• Martwy piksel na matrycy a gwarancja.

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

  1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
  2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe PCB (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego PCB, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie można znaleźć oznaczenia, należy zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
  3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
  4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także jakichkolwiek wsadów BIOS / firmware (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
  5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
  6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.

#1 Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez DaCoPL 6 kwietnia 2011, 10:10
Witam.

Kupiłem na aukcji nową matrycę firmy AU Optronics i praktycznie na środku mam martwy piksel. Moje pytanie brzmi... czy mam prawo żądać wymiany matrycy? Czy takie coś jest uznawane za podstawę do gwarancji?

Zamieszczam zdjęcia:
Obrazek
Obrazek

Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez Google Adsense [BOT] 6 kwietnia 2011, 10:10

#2 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez arvika 6 kwietnia 2011, 10:23
W przypadku LCD istnieje coś takiego jak normy. Normy opisują jakie parametry musi mieć matryca. Myślę że ten link nieco rozjaśni Ci sytuację:

http://www.okazje.info.pl/porada/komputery/wadliwe-piksele-i-norma-iso-13406-2.html

#3 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez farmer 6 kwietnia 2011, 10:52
Nie do końca tak z tymi normami, zacząć trzeba od opisu w aukcji, jeśli było podane "bez wad" ew. "bez bad pikseli", to można reklamować. Jeśli brak takich opisów, to dopiero wtedy można się posiłkować normą, ale i tak wszystko zależy od sprzedawcy.

#4 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez DaCoPL 6 kwietnia 2011, 11:36
farmer napisał(a):Nie do końca tak z tymi normami, zacząć trzeba od opisu w aukcji, jeśli było podane "bez wad" ew. "bez bad pikseli", to można reklamować.


Niestety raczej nie znajdę tam podobnych zwrotów.
Jest napisane tak: "FABRYCZNIE NOWE bez jakichkolwiek plam, przebarwień czy rys z oryginalnymi foliami zabezpieczającymi GWARANCJA 12 miesięcy". Nie ma mowy o pixelach, lub ogólnie "bez wad".

Co sądzicie o takim opisie aukcji?

#5 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez arvika 6 kwietnia 2011, 11:54
DaCoPL napisał(a):
farmer napisał(a):Nie do końca tak z tymi normami, zacząć trzeba od opisu w aukcji, jeśli było podane "bez wad" ew. "bez bad pikseli", to można reklamować.


Niestety raczej nie znajdę tam podobnych zwrotów.
Jest napisane tak: "FABRYCZNIE NOWE bez jakichkolwiek plam, przebarwień czy rys z oryginalnymi foliami zabezpieczającymi GWARANCJA 12 miesięcy". Nie ma mowy o pixelach, lub ogólnie "bez wad".

Co sądzicie o takim opisie aukcji?


Sądzę że w tym wypadku sprzedawca powoła się własnie na normy które dopuszczają wystepowanie martwych pikseli w małej ilości.

#6 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez Vogelek23 6 kwietnia 2011, 11:57
DaCoPL napisał(a):Jest napisane tak: "FABRYCZNIE NOWE bez jakichkolwiek plam, przebarwień czy rys z oryginalnymi foliami zabezpieczającymi GWARANCJA 12 miesięcy". (...) Co sądzicie o takim opisie aukcji?

Osobiście odesłałbym matrycę do sprzedającego.
Jeśli sprzedający nie określił klasy ekranu jako II i w aukcji napisał "fabrycznie nowa", zaś na etykiecie nie ma informacji o klasie ekranu, to matryca ta jest towarem niezgodnym z umową.

#7 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez DaCoPL 6 kwietnia 2011, 12:05
Najgorszy jest fakt, że nie miał wystawionej takiej matrycy z lewym złączem tylko z prawym. Kupiłem z prawym + tasiemka (na słowo honoru) dopłacając do przesyłki z 80zł, aby uregulować koszt tasiemki. Niby zamieszczona jest informacja o tasiemce przy wyborze płatności w dodatkowych informacjach ale jak serwis aukcyjny na to spojrzy to nie wiem.

#8 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez redart 6 kwietnia 2011, 16:05
Vogelek23 napisał(a):Jeśli sprzedający nie określił klasy ekranu jako II i w aukcji napisał "fabrycznie nowa", zaś na etykiecie nie ma informacji o klasie ekranu, to matryca ta jest towarem niezgodnym z umową.

Niezgodnym z jaką umową? Kupna-sprzedaży?
Przecież jeśli w opisie przedmiotu aukcji sprzedający nie zawarł precyzyjnego stwierdzenia "bez bad pixeli" to znaczy, że dopuszcza możliwość ich istnienia. Wystąpienie bad-pixela w żadnej mierze nie neguje właściwości sformułowania "fabrycznie nowa". Ruch jest po stronie sprzedawcy i choćby kupujący stanął na rękach, to racja w tym sporze będzie po stronie sprzedawcy. Proponuję spróbować udowodnić niezgodność przedmiotu z opisem, bo to jest podstawa do jakichkolwiek roszczeń w odniesieniu do handlu na "znanym portalu aukcyjnym".
Generalnie należy uważać, bo na tej samej zasadzie: niektórzy montowali "nowe" chipy nVidii i chociaż w rozmowie telefonicznej potwierdzali, że układy są nowe i z nowej serii, to i tak ładowali nowe, ale z DT '07. Ale jak się nie nagrywa rozmów telefonicznych, to potem trudno udowodnić swoje racje. Takie czasy ;)

#9 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez Lakier88 6 kwietnia 2011, 16:10
Kupowałeś przez internet, to masz prawo zwrotu towaru. Chyba, że wziąłeś to na fakturę...

#10 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez redart 6 kwietnia 2011, 17:14
Dokładnie.
O ile dokonałeś zakupu na zasadach przewidzianych w ustawie o sprzedaży konsumenckiej, a nie jako podmiot, to zgodnie z art. 2 ust.1 "Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z późn. zm. masz na to 10 dni, a jeśli w opisie aukcji lub w korespondencji od sprzedawcy nie było informacji o prawie do odstąpienia od umowy w ww terminie to powołaj się na art. 4 ustawy ;)

#11 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez olgierdo 7 kwietnia 2011, 10:52
Ale na tej drugiej fotce załączonej u góry to widać chyba wręcz odciśnięta plamkę a nie badpixele?
Ja bym tą matrycę reklamował - są normy ISO co do uszkodzeń martwych pixeli sub pixeli i włączonych na stale pixeli i sub pixeli, ale nie ma norm na uszkodzenia mechaniczne - te wg mnie kwalifikują się odrazu do wymiany.

#12 Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez DaCoPL 7 kwietnia 2011, 12:46
Takie zdjęcie... to nie jest plamka tylko świecący cały czas piksel. Zdjęcie robione z bardzo bliska w ciemni więc trochę rozmazane co z resztą też widać po napisie compaq.

Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.


przez Google Adsense [BOT] 7 kwietnia 2011, 12:46

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.