Zasady działu: Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu
- Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
- Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe PCB (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego PCB, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie można znaleźć oznaczenia, należy zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
- Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
- Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także jakichkolwiek wsadów BIOS / firmware (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
- Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
- Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
- Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.
Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.
przez Google Adsense [BOT] • 6 kwietnia 2011, 10:10
W przypadku LCD istnieje coś takiego jak normy. Normy opisują jakie parametry musi mieć matryca. Myślę że ten link nieco rozjaśni Ci sytuację:
http://www.okazje.info.pl/porada/komputery/wadliwe-piksele-i-norma-iso-13406-2.html
http://www.okazje.info.pl/porada/komputery/wadliwe-piksele-i-norma-iso-13406-2.html
http://www.odzyskiwanie-danych.com.pl - Odzyskiwanie danych z dysków twardych, SSD, pendrive, kart pamięci, macierzy RAID, CD/DVD. Wszystkie typy uszkodzeń.
http://www.serwisapple.pl
http://sklep.arvika.pl - układy BGA, SMD, części do napraw urządzeń Apple, dla aktywnych użytkowników Elvikom rabat 5%
http://www.serwisapple.pl
http://sklep.arvika.pl - układy BGA, SMD, części do napraw urządzeń Apple, dla aktywnych użytkowników Elvikom rabat 5%

Nie wysyłam schematów e-mailem ani na PW.
farmer napisał(a):Nie do końca tak z tymi normami, zacząć trzeba od opisu w aukcji, jeśli było podane "bez wad" ew. "bez bad pikseli", to można reklamować.
Niestety raczej nie znajdę tam podobnych zwrotów.
Jest napisane tak: "FABRYCZNIE NOWE bez jakichkolwiek plam, przebarwień czy rys z oryginalnymi foliami zabezpieczającymi GWARANCJA 12 miesięcy". Nie ma mowy o pixelach, lub ogólnie "bez wad".
Co sądzicie o takim opisie aukcji?
DaCoPL napisał(a):farmer napisał(a):Nie do końca tak z tymi normami, zacząć trzeba od opisu w aukcji, jeśli było podane "bez wad" ew. "bez bad pikseli", to można reklamować.
Niestety raczej nie znajdę tam podobnych zwrotów.
Jest napisane tak: "FABRYCZNIE NOWE bez jakichkolwiek plam, przebarwień czy rys z oryginalnymi foliami zabezpieczającymi GWARANCJA 12 miesięcy". Nie ma mowy o pixelach, lub ogólnie "bez wad".
Co sądzicie o takim opisie aukcji?
Sądzę że w tym wypadku sprzedawca powoła się własnie na normy które dopuszczają wystepowanie martwych pikseli w małej ilości.
http://www.odzyskiwanie-danych.com.pl - Odzyskiwanie danych z dysków twardych, SSD, pendrive, kart pamięci, macierzy RAID, CD/DVD. Wszystkie typy uszkodzeń.
http://www.serwisapple.pl
http://sklep.arvika.pl - układy BGA, SMD, części do napraw urządzeń Apple, dla aktywnych użytkowników Elvikom rabat 5%
http://www.serwisapple.pl
http://sklep.arvika.pl - układy BGA, SMD, części do napraw urządzeń Apple, dla aktywnych użytkowników Elvikom rabat 5%

DaCoPL napisał(a):Jest napisane tak: "FABRYCZNIE NOWE bez jakichkolwiek plam, przebarwień czy rys z oryginalnymi foliami zabezpieczającymi GWARANCJA 12 miesięcy". (...) Co sądzicie o takim opisie aukcji?
Osobiście odesłałbym matrycę do sprzedającego.
Jeśli sprzedający nie określił klasy ekranu jako II i w aukcji napisał "fabrycznie nowa", zaś na etykiecie nie ma informacji o klasie ekranu, to matryca ta jest towarem niezgodnym z umową.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Najgorszy jest fakt, że nie miał wystawionej takiej matrycy z lewym złączem tylko z prawym. Kupiłem z prawym + tasiemka (na słowo honoru) dopłacając do przesyłki z 80zł, aby uregulować koszt tasiemki. Niby zamieszczona jest informacja o tasiemce przy wyborze płatności w dodatkowych informacjach ale jak serwis aukcyjny na to spojrzy to nie wiem.
Vogelek23 napisał(a):Jeśli sprzedający nie określił klasy ekranu jako II i w aukcji napisał "fabrycznie nowa", zaś na etykiecie nie ma informacji o klasie ekranu, to matryca ta jest towarem niezgodnym z umową.
Niezgodnym z jaką umową? Kupna-sprzedaży?
Przecież jeśli w opisie przedmiotu aukcji sprzedający nie zawarł precyzyjnego stwierdzenia "bez bad pixeli" to znaczy, że dopuszcza możliwość ich istnienia. Wystąpienie bad-pixela w żadnej mierze nie neguje właściwości sformułowania "fabrycznie nowa". Ruch jest po stronie sprzedawcy i choćby kupujący stanął na rękach, to racja w tym sporze będzie po stronie sprzedawcy. Proponuję spróbować udowodnić niezgodność przedmiotu z opisem, bo to jest podstawa do jakichkolwiek roszczeń w odniesieniu do handlu na "znanym portalu aukcyjnym".
Generalnie należy uważać, bo na tej samej zasadzie: niektórzy montowali "nowe" chipy nVidii i chociaż w rozmowie telefonicznej potwierdzali, że układy są nowe i z nowej serii, to i tak ładowali nowe, ale z DT '07. Ale jak się nie nagrywa rozmów telefonicznych, to potem trudno udowodnić swoje racje. Takie czasy

Dokładnie.
O ile dokonałeś zakupu na zasadach przewidzianych w ustawie o sprzedaży konsumenckiej, a nie jako podmiot, to zgodnie z art. 2 ust.1 "Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z późn. zm. masz na to 10 dni, a jeśli w opisie aukcji lub w korespondencji od sprzedawcy nie było informacji o prawie do odstąpienia od umowy w ww terminie to powołaj się na art. 4 ustawy
O ile dokonałeś zakupu na zasadach przewidzianych w ustawie o sprzedaży konsumenckiej, a nie jako podmiot, to zgodnie z art. 2 ust.1 "Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z późn. zm. masz na to 10 dni, a jeśli w opisie aukcji lub w korespondencji od sprzedawcy nie było informacji o prawie do odstąpienia od umowy w ww terminie to powołaj się na art. 4 ustawy

Ale na tej drugiej fotce załączonej u góry to widać chyba wręcz odciśnięta plamkę a nie badpixele?
Ja bym tą matrycę reklamował - są normy ISO co do uszkodzeń martwych pixeli sub pixeli i włączonych na stale pixeli i sub pixeli, ale nie ma norm na uszkodzenia mechaniczne - te wg mnie kwalifikują się odrazu do wymiany.
Ja bym tą matrycę reklamował - są normy ISO co do uszkodzeń martwych pixeli sub pixeli i włączonych na stale pixeli i sub pixeli, ale nie ma norm na uszkodzenia mechaniczne - te wg mnie kwalifikują się odrazu do wymiany.
Re: Martwy piksel na matrycy a gwarancja.
przez Google Adsense [BOT] • 7 kwietnia 2011, 12:46
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
_______________________________Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.