marek216 napisał(a):pink napisał(a):Nie możesz zagwarantować w takiej architekturze poziomów dostępu
Mogę.
Hasła są zmieniane okresowo. W przypadku zwolnienia pracownika dokonywane jest to natychmiastowo.
Nie możesz, mam wrażenie, że nie do końca zdajesz sobie sprawę z problemu. Nie jesteś architektem oprogramowania, masz prawo. Wytłumaczę Ci to na jakimś przykładzie.
Otóż załóżmy, że masz różnych pracowników - Ty jako szef widzisz kwoty ustalone za naprawę z klientem, nie chcesz aby te kwoty widzieli Twoi pracownicy. Zakładam, że NTSN (hipotetycznie, detale co kto widzi nie są ważne) umożliwia dodawanie użytkowników aplikacji, i określania, że jeden z nich jest szefem, inny serwisantem, który nie widzi cen.
Teraz instalujesz serwisantowi własna kopię aplikacji, aby mógł jej używac przy stanowisku serwisowym. Aby mógł jej używać musisz skonfigurować połączenie z bazą, pewnie wiesz o czym mówię, wpisujesz jakieś hasło, jakiś login i adres. Teraz pracownik uruchamia aplikację, ta łączy się z bazą, sprawdza, co to za pracownik, i co może widzieć. Dopóty Twój pracownik używa aplikacji, dopóty wszystko jest w porządku - możesz go nawet wykopać w sekundę po zwolnieniu. Ale... kluczem do całości jest to, jak aplikacja łączy się z Twoją bazą - otóż musi używać hasła, które albo jest zapisane w czystym tekście, albo jest zakodowane szyfrem odwracalnym - przecież aplikacja musi je podać serwerowi tak, jak Ty je wpisałeś w konfiguracji. A to hasło to dostęp do bazy - nie apikacji, i to haso daje dostęp do wszystkicvh danych, w trybie RW. Teraz sprytny pracownik albo odczytuje hasło z konfigu, albo znalasł w sieci metode odwrócenia hasła i je poznał, albo po prostu uruchomił wireshaka na swoim kompie i czyta komunikację, a ta jest prowadzona w czystym tekście (o ile nie skonfigurujesz SSLa dla MySQL, co jednak nie jest standardową konfiguracją)
Teraz używając tego hasła pisze sobie:
mydql -ptajnehaslo -ujakislogin -h192.168.0.1
i...
> select * from customers;
> delete from customers;

Niewesoło, zmiany haseł niewiele pomogą, przecież po każdej zmianie odczyta sobie na nowo, a i taka zmiana jest logistycznie trudna, bo trzeba uaktualnić wszystkim konfigurację, uaktualnić skrypt do zamówień online, i co tam jeszcze

W aplikacji serwisant-online dostęp do warstwy danych masz wyłącznie poprzez aplikację, baza jest schowana, i to aplikacja kontroluje co przeglądasz. W dodatku baza jest niedostępna publicznie, bo działa na wewnętrznych instancjach chmury.
marek216 napisał(a):Podaj mi JEDEN sensowny argument abym zaufał ( pomijam że osobie prywatnej ), wystarczy że budzisz się rano z myślą "zamykam projekt", "nie opłacam domeny" lub coś podobnego. Regulamin zwalnia cię z odpowiedzialności a mi znika kilkaset, a po roku kilka tysięcy wpisów, danych sprzętu, odwołań gwarancyjnych itd.
Firmę której zapłacę mogę ścigać i dochodzić swoich prawa, Ciebie też ale będzie to znacznie trudniejsze.
Więc co mi z oszczędności biorąc pod uwagę zagrożenia ?
Nie zrozum mnie źle, ale nie wydaje mi się, abym był w stanie Cię przekonać, jesteś zbyt głęboko zżyty z NTSN, sprzedajesz ich produkty

Z resztą ja na tym forum nie chcę kogokolwiek przekonywać Chcę jedynie skorygować kilka mylnych osądów, oraz przedstawić różnice pomiędzy jedną a drugą aplikacją - wybór należy do użytkownika, jeśli potrzebuje nowoczesnych narzędzi, jeśli nie wystarcza mu to co ma, z rożnych powodów - być może zaufa, z resztą, zrobiło tak już kilkadziesiąt serwisów które aktywnie działają w oparciu o tę aplikację. Jeśli wystarcza mu to co ma

cóż, serwisant-online nie jest dla niego - przenoszenie się na inną aplikację "bo tak", albo "bo tak jest trendy" to niepotrzebne koszty.