• Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora

Questo argomento è contrassegnato come D'ARCHIVIO. Rispondi solo se il tuo messaggio contiene la soluzione (Termini e Condizioni p. 12.1).

#1 Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


da lomcio 12 novembre 2023, 23:07
Hej, otóż mam do wymiany 2 tranzystory z ECU silnika, tranzystory mają oznaczenie
14cl40 , znalazłem takie coś jak IRF740, proszę powiedzcie mi czy ten zamiennik będzie ok czy muszę szukać dalej.

Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


da Google Adsense [BOT] 12 novembre 2023, 23:07

#2 Re: Naprawa ECU z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


da Vogelek23 12 novembre 2023, 23:12
Nie wiemy, bo nie zamieściłeś zdjęć tych oryginalnych tranzystorów. Patrząc na oznaczenia, podane tranzystory są w różnych obudowach (DPAK vs. TO220), ale fotografia rozstrzygnie sprawę.

#3 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


da lomcio 12 novembre 2023, 23:35
Oto jak wygląda tranzystor:

Immagine

#4 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


da Vogelek23 13 novembre 2023, 14:25
Czyli obudowa TO-263 (tzw. DPAK). IRF740 to obudowa TO-220. Ale nie to jest tutaj największym problemem - 14CL40 to tranzystor IGBT, używany w obwodach zapłonowych (połączenie MOSFET-a z tranzystorem bipolarnym), a IRF740 to zwykły MOSFET.

Przykłady zamienników, jakich możesz użyć w tym przypadku: ISL9V3040, IRGS14C40L, STGB10NB37LZT4, NGB8202NT4, BTS2140-1B.

#5 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


da lomcio 14 novembre 2023, 00:31
Powiedz mi proszę jeśli już jesteśmy przy tranzystorach, jak sprawdzić taki typ tranzystora czy jest sprawny, jak go zmierzyć miernikiem?

#6 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


da Vogelek23 15 novembre 2023, 13:19
Pytanie raczej do działu PIASKOWNICA. W przypadku tranzystorów MOSFET, jedyne co można zmierzyć multimetrem to spadek napięcia (zakres diody) pomiędzy źródłem a drenem (N-MOSFET) lub drenem a źródłem (P-MOSFET) - powinien wynosić od 150mV do 750mV, zależnie od tego, czy tranzystor ma wbudowaną diodę Schottky'ego, czy tylko pasożytnicze złącze. W każdym innym kierunku pomiar powinien wykazać przepełnienie, czyli wysoką impedancję (1 lub OL). W przypadku tranzystorów IGBT jedyna możliwość to sprawdzanie w układzie testowym - multimetr powinien w każdym kierunku pokazać przepełnienie. Prawidłowo jednak tego typu tranzystory powinno się sprawdzać w stosownym układzie testowym (w tzw. warunkach dynamicznych). Przykład takiego prostego układu testowego poniżej.
Immagine

Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


da Google Adsense [BOT] 15 novembre 2023, 13:19
Questo argomento è contrassegnato come D'ARCHIVIO. Rispondi solo se il tuo messaggio contiene la soluzione (Termini e Condizioni p. 12.1).

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 1 ospite

_______________________________
Tutti i diritti riservati. È severamente vietata la copia non autorizzata del contenuto di questo sito Web o di qualsiasi sua parte.
Eventuali marchi, nomi di società, prodotti o servizi pubblicati su questo sito Web appartengono ai legittimi proprietari, sono protetti da copyright e utilizzati solo a scopo informativo.