• Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu

Forum rules:Click here to view the forum rules

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


by martiv 23 January 2017, 17:44
Witam,
Często się zdarza, że klienci nie dostarczają kompletnego sprzętu do serwisu, np. bez baterii, bo uważają, że nie jest potrzebna, bez dysku twardego ( bo mają ważne dane ), zasilacz bo został w samochodzie itp.Czy jako serwis mogę odmówić wykonania usługi serwisowej z powodu niekompletnego sprzętu ?

Czasami wykonanie czynności serwisowej wiąże się z tym, aby sprzęt był kompletny...np. nie ładuje baterii, to logicznie myśląc baterię muszę klienta mieć, problem z częstymi BSOD-ami, logiczne że muszę mieć dysk twardy klienta, co w takiej sytuacji ? Czy doliczacie jakieś dodatkowe koszty za to, że musicie instalować system na swoim dysku w celu sprawdzenia sprzętu? Bo klient dysku nie dostarczył ? :-) czy odmawiacie usługi i prosicie klienta o dostarczenie kompletnego sprzętu?

Może to dziwne co piszę, ale np. w przypadku braku dysku, tracę 30-60min dodatkowo na sprzęt, za co klient nie płaci, a czas w serwisie jest bardzo cenny :-)

Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


by Google Adsense [BOT] 23 January 2017, 17:44

#2 Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


by Zusto 23 January 2017, 17:56
Ja mam taki sposób, że przyjmuję sprzęt oraz informuję, że naprawa rozpocznie się dopiero wtedy kiedy klient dostarczy brakujące części, ewentualnie, że zapłaci więcej za daną usługę. To działa motywująco i jedynie raz się zdarzyło, że klient wolał zapłacić więcej a ja byłem jeszcze bardziej zadowolony ;-)

#3 Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu  [SOLVED]


by Vogelek23 24 January 2017, 11:30
Masz prawo do doliczenia opłaty za zakup części, potrzebnych do wykonania zlecenia, ale nie masz prawa odmówić wykonania usługi tylko dlatego, że sprzęt jest niekompletny. W przypadku diagnostyki informujesz po prostu o jej wyższych niż zazwyczaj kosztach (bo np. musisz zamówić baterię, aby sprawdzić obwód ładowania, co kosztuje tyle a tyle). Masz również prawo poinformować klienta, że z uwagi na braki w sprzęcie nie udzielasz gwarancji na tę część naprawy, która do testu potrzebuje brakującego elementu - przyjmując sprzęt i tak spisujesz przecież wszystkie braki. Zresztą, nie masz obowiązku udzielania gwarancji nawet wtedy, gdy sprzęt jest kompletny, ale to już inna bajka.

martiv wrote:ale np. w przypadku braku dysku, tracę 30-60min dodatkowo na sprzęt, za co klient nie płaci
Pytanie - dlaczego nie płaci? Jesteś Matką Teresą z Kalkuty w branży serwisowej?

Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu  [SOLVED]


by Google Adsense [BOT] 24 January 2017, 11:30

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

_______________________________
All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.