#1 Peugeot 206 problem z przełącznikiem zespolonym, przerywa kierunkowskaz
от DILLCOm • 21 Апрель 2021, 19:03
Witam,
Usterka objawia się w następujący sposób: kierunkowskazy czasami nie świecą i poruszanie/potrącenie manetki powoduje prawidłowe działanie. Problem na początku był sporadyczny i mało uciążliwy jednak z czasem się pogłębiał aż w końcu postanowiłem rozebrać wszystko i zobaczyć co jest nie tak.
Okazało się, że na stykach pojawił się tłusty czarny nalot o konsystencji maści który blokował przepływ prądu.


Wyczyściłem wszystko alkoholem IPA, wyglądało jak nowe, poskładałem i problem ustąpił ale niestety tylko na 3-4 tygodnie ( raz na 10-20 użyć kierunkowskazu znowu zaczął przerywać) . Ponownie rozebrałem przełącznik i zauważyłem, że osad znowu zaczyna się gromadzić w tym samym miejscu (oczywiście było go dużo mniej). Znowu wyczyściłem i znowu pomogło na 2-3 tygodnie. Pytanie moje jest takie: czy ktoś zna jakiś sposób jak to zabezpieczyć? Może jakaś chemia? Wszelkie pomysły mile widziane bo nie chce mi się całej kierownicy demontować co miesiąc a wydaje mi się, że wymiana modułu na nowy nie rozwiąże problemu bo osad też na nowym się pojawi. Dodam też, że tym samochodem jeżdżę od 3 lat a problem pierwszy raz się pojawił około pół roku temu.
Pozdrawiam
Usterka objawia się w następujący sposób: kierunkowskazy czasami nie świecą i poruszanie/potrącenie manetki powoduje prawidłowe działanie. Problem na początku był sporadyczny i mało uciążliwy jednak z czasem się pogłębiał aż w końcu postanowiłem rozebrać wszystko i zobaczyć co jest nie tak.
Okazało się, że na stykach pojawił się tłusty czarny nalot o konsystencji maści który blokował przepływ prądu.


Wyczyściłem wszystko alkoholem IPA, wyglądało jak nowe, poskładałem i problem ustąpił ale niestety tylko na 3-4 tygodnie ( raz na 10-20 użyć kierunkowskazu znowu zaczął przerywać) . Ponownie rozebrałem przełącznik i zauważyłem, że osad znowu zaczyna się gromadzić w tym samym miejscu (oczywiście było go dużo mniej). Znowu wyczyściłem i znowu pomogło na 2-3 tygodnie. Pytanie moje jest takie: czy ktoś zna jakiś sposób jak to zabezpieczyć? Może jakaś chemia? Wszelkie pomysły mile widziane bo nie chce mi się całej kierownicy demontować co miesiąc a wydaje mi się, że wymiana modułu na nowy nie rozwiąże problemu bo osad też na nowym się pojawi. Dodam też, że tym samochodem jeżdżę od 3 lat a problem pierwszy raz się pojawił około pół roku temu.
Pozdrawiam