Forum rules: Click here to view the forum rules
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
Re: Gwarancja na wymianę układu BGA a okresowy przegląd
by Google Adsense [BOT] • 7 February 2014, 19:29
http://www.odzyskiwanie-danych.com.pl - Odzyskiwanie danych z dysków twardych, SSD, pendrive, kart pamięci, macierzy RAID, CD/DVD. Wszystkie typy uszkodzeń.
http://www.serwisapple.pl
http://sklep.arvika.pl - układy BGA, SMD, części do napraw urządzeń Apple, dla aktywnych użytkowników Elvikom rabat 5%
http://www.serwisapple.pl
http://sklep.arvika.pl - układy BGA, SMD, części do napraw urządzeń Apple, dla aktywnych użytkowników Elvikom rabat 5%
U mnie warunkiem gwarancji 12 miesięcznej jest konserwacja po 6 miesiącach, w przypadku nie skorzystania z usługi konserwacji która jest bezpłatna gwarancja ulega skróceniu do 6 miesięcy. Po rozmowie z rzecznikiem konsumentów jest to zapis zgodny z prawem. Niestety niewiem jak ma się to do pobierania opłat.
kamil198405 wrote:U mnie warunkiem gwarancji 12 miesięcznej jest konserwacja po 6 miesiącach, w przypadku nie skorzystania z usługi konserwacji która jest bezpłatna gwarancja ulega skróceniu do 6 miesięcy. Po rozmowie z rzecznikiem konsumentów jest to zapis zgodny z prawem. Niestety niewiem jak ma się to do pobierania opłat.
Czyli udzielając gwarancję na 6 miesięcy, jeśli klient np. po 3 miesiącach nie skorzysta z przeglądu to gwarancję
można skrócić do 3 ? poleciałem teraz ale pytam z ciekawości. Fakt, faktem że przegląd powinno się wykonać bezpłatnie przynajmniej lepiej by to świadczyło o firmie, ale nie wiem jak to się ma do wykonania usługi jako płatnej. Z tego co mi już wiadomo, z "niedbalstwa" ze strony klientów nowy układ może szybko stracić żywotność np. przez zatkane kanały wentylacyjne, zresztą przegląd to dobra sprawa aby zapobiec ewentualnym reklamacją
Gwarancja udzielana jest na 12 miesięcy, konserwacja ma być wykonana po 6 miesiącach w przypadku nie wykonania konserwacji gwarancja przepada. Oczywiście przegląd obowiązuje jedynie w przypadku wymiany bga i to tylko "gorących" bez sensu by było wymagać przeglądu przy wymianie intelowskiego południa.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Wszystko już wiem, nie trzeba powtarzać co do przeglądu bezpłatnego
teraz tylko muszę się dowiedzieć czy odpłatnie można to wykonać.
znalazłem na pewnej stronie taki zapis:
"Klient zobowiązuje się do dokonywania okresowych odpłatnych przeglądów technicznych urządzenia przeprowadzanych przez firmę X, zgodnie z instrukcją użytkowania i tabelą przeglądów urządzenia."
Czyli chyba jednak można, bo wiele firm ma taki zapis, co prawda dotyczy sprzedawanych urządzeń,
ale sprzedaż usług również powinien się wliczać.
teraz tylko muszę się dowiedzieć czy odpłatnie można to wykonać.
znalazłem na pewnej stronie taki zapis:
"Klient zobowiązuje się do dokonywania okresowych odpłatnych przeglądów technicznych urządzenia przeprowadzanych przez firmę X, zgodnie z instrukcją użytkowania i tabelą przeglądów urządzenia."
Czyli chyba jednak można, bo wiele firm ma taki zapis, co prawda dotyczy sprzedawanych urządzeń,
ale sprzedaż usług również powinien się wliczać.
w sumie masz rację, w samochodach przeglądy są płatne. Chyba jednak zdecyduje się wliczać swój przegląd
w koszty wymiany układu, ale chętnie zastosuje sposób kolegi kamil198405 o skracaniu gwarancji wynikłej
z nie skorzystania z konserwacji. Sytuacja może jednak się zmienić, gdy klient musi przesłać sprzęt z innej miejscowości,
wówczas dochodzą koszty przesyłek.
w koszty wymiany układu, ale chętnie zastosuje sposób kolegi kamil198405 o skracaniu gwarancji wynikłej
z nie skorzystania z konserwacji. Sytuacja może jednak się zmienić, gdy klient musi przesłać sprzęt z innej miejscowości,
wówczas dochodzą koszty przesyłek.
Z prawnego punkty widzenia: warunki gwarancji ustala gwarant - czyli Ty. Klient może z niej skorzystać, ale może też ją odrzucić i skorzystać z gwarancji na mocy ustawy (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Polskie prawo nie zabrania - żadnymi przepisami - stosowania przez gwaranta zapisów gwarancyjnych, mówiących o okresowych, płatnych przeglądach sprzętu. Co więcej, przedsiębiorca nie ma obowiązku przedstawiania klientowi warunków gwarancji przed wykonaniem usługi, o ile klient sam tego nie zażąda. Nie ma także żadnych prawnych ograniczeń co do stosowania warunków gwarancyjnych, które uzależniają dalsze trwanie gwarancji od wykonywania odpłatnych, okresowych przeglądów. Proszę także pamiętać, że udzielenie gwarancji przez przedsiębiorcę nie jest obowiązkowe - może on jej udzielić, ale wcale nie musi; to jest wyłącznie dobra wola przedsiębiorcy.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy: warunki gwarancji mogą obejmować okresowe przeglądy sprzętu oraz regulować czas jej trwania, zależnie od dokonania tych przeglądów przez klienta. Korzystniej jest jednak - ze względu na wizerunek przedsiębiorcy - nie obciążać ich kosztami klienta (czyli albo wliczać te koszty do ceny usługi, albo wykonywać przeglądy bezpłatnie). Można także zastosować pewien "wybieg socjotechniczny", który w większości sytuacji zostanie odebrany przez klienta bardzo pozytywnie: w warunkach gwarancji napisać o konieczności wykonania odpłatnego przeglądu, zaś w praktyce nie naliczać za to klientowi żadnych opłat (a w rzeczywistości np. mieć koszty przeglądu już opłacone przez klienta - w cenie za naprawę). Aspekty etyczne/moralne pozostawiam tutaj do rozważenia - autor zrobi tak, jak sam uzna za stosowne.
Mój komentarz: nie sądzę, aby w przypadku 12-miesięcznej gwarancji była realna potrzeba wykonania okresowego przeglądu w każdym przypadku. Widzimy wszak doskonale, jaki sprzęt przyjmujemy do naprawy (z takiego sprzętu można mnóstwo "wyczytać" o jego właścicielu - np. czy ma w domu zwierzęta, czy ogrzewa mieszkanie piecykiem na propan-butan, czy używa sprzętu w łóżku, czy mieszka na niskim/wysokim piętrze itd). Wiemy zatem, czego możemy się spodziewać - jeśli sprzęt po 4 latach eksploatacji przyjechał z nieznacznie zakurzonym wentylatorem, okresowy przegląd będzie zupełnie zbędny; jeśli natomiast z kurzu (wyciągniętego z radiatora) możemy zrobić parę rękawiczek na zimę, to nawet jeśli nie zastrzeżemy okresowego przeglądu, i tak nie możemy sobie nic zarzucić. Jeśli bowiem sprzęt po niespełna roku od naprawy wróci na reklamację "zabity" kurzem, to jest podstawa do odrzucenia roszczeń gwarancyjnych (z powodu nieprzestrzegania tzw. ogólnych warunków bezpieczeństwa, zawartych w instrukcji obsługi praktycznie każdego laptopa, mówiących o "obowiązku usuwania kurzu z otworów wentylacyjnych").
Z punktu widzenia przedsiębiorcy: warunki gwarancji mogą obejmować okresowe przeglądy sprzętu oraz regulować czas jej trwania, zależnie od dokonania tych przeglądów przez klienta. Korzystniej jest jednak - ze względu na wizerunek przedsiębiorcy - nie obciążać ich kosztami klienta (czyli albo wliczać te koszty do ceny usługi, albo wykonywać przeglądy bezpłatnie). Można także zastosować pewien "wybieg socjotechniczny", który w większości sytuacji zostanie odebrany przez klienta bardzo pozytywnie: w warunkach gwarancji napisać o konieczności wykonania odpłatnego przeglądu, zaś w praktyce nie naliczać za to klientowi żadnych opłat (a w rzeczywistości np. mieć koszty przeglądu już opłacone przez klienta - w cenie za naprawę). Aspekty etyczne/moralne pozostawiam tutaj do rozważenia - autor zrobi tak, jak sam uzna za stosowne.
Mój komentarz: nie sądzę, aby w przypadku 12-miesięcznej gwarancji była realna potrzeba wykonania okresowego przeglądu w każdym przypadku. Widzimy wszak doskonale, jaki sprzęt przyjmujemy do naprawy (z takiego sprzętu można mnóstwo "wyczytać" o jego właścicielu - np. czy ma w domu zwierzęta, czy ogrzewa mieszkanie piecykiem na propan-butan, czy używa sprzętu w łóżku, czy mieszka na niskim/wysokim piętrze itd). Wiemy zatem, czego możemy się spodziewać - jeśli sprzęt po 4 latach eksploatacji przyjechał z nieznacznie zakurzonym wentylatorem, okresowy przegląd będzie zupełnie zbędny; jeśli natomiast z kurzu (wyciągniętego z radiatora) możemy zrobić parę rękawiczek na zimę, to nawet jeśli nie zastrzeżemy okresowego przeglądu, i tak nie możemy sobie nic zarzucić. Jeśli bowiem sprzęt po niespełna roku od naprawy wróci na reklamację "zabity" kurzem, to jest podstawa do odrzucenia roszczeń gwarancyjnych (z powodu nieprzestrzegania tzw. ogólnych warunków bezpieczeństwa, zawartych w instrukcji obsługi praktycznie każdego laptopa, mówiących o "obowiązku usuwania kurzu z otworów wentylacyjnych").
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Re: Gwarancja na wymianę układu BGA a okresowy przegląd
by Google Adsense [BOT] • 8 February 2014, 11:42
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
_______________________________All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.