• Nie można nawiązać połączenia.

Forum rules:Click here to view the forum rules

1. W tym dziale dozwolone jest wyłącznie zgłaszanie problemów, błędów czy też propozycji usprawnień, związanych bezpośrednio z forum Elvikom.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych, a także reklamy (w tym kryptoreklamy).
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy.

#1 Nie można nawiązać połączenia.


by figofag 7 January 2016, 19:39
Już dwukrotnie miałem taki oto komunikat:
Podczas łączenia z serwerem www.elvikom.pl wystąpił błąd. Serwer OCSP zaleca dokonanie ponownej próby w terminie późniejszym. (Kod błędu: sec_error_ocsp_try_server_later)

Żądana strona nie może zostać wyświetlona, ponieważ nie udało się potwierdzić autentyczności otrzymanych danych.

Re: Nie można nawiązać połączenia.


by Google Adsense [BOT] 7 January 2016, 19:39

#3 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by figofag 7 January 2016, 20:11
Firefox 43.0.4
Win XP

#4 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by baner81 7 January 2016, 20:56
Mam to samo:
Firefox 43.0.3
Windows 10 64bit

#5 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by figofag 7 January 2016, 21:00
Przed chwilą ponownie przez 10 min nie mogłem wejść na forum.

#6 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by Vogelek23 8 January 2016, 20:22
Czy w tym czasie, gdy nie mogliście wejść na forum, próbowaliście skorzystać z jakiejkolwiek innej przeglądarki? Chrome, Opera, IE?

#7 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by figofag 8 January 2016, 20:37
No niestety mam tylko tę. Nie próbowałem.
Dzisiaj jak na razie jest dobrze.

#8 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by Vogelek23 8 January 2016, 21:15
Proszę zrobić tak (Mozilla Firefox):
Narzędzia -> Opcje -> Zaawansowane -> zakładka Certyfikaty -> odznaczyć okienko "Odpytywanie serwerów OCSP w celu potwierdzenia wiarygodności certyfikatów".

Image

W Internet Explorer (od wersji 9):
Narzędzia -> Opcje internetowe -> zakładka Zaawansowane -> odznaczyć Sprawdź, czy certyfikat serwera nie został cofnięty.

Image

Po tych zmianach problem nie powinien wystąpić ponownie.

#9 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by dominik555 8 January 2016, 22:28
Vogelek23 wrote:Proszę zrobić tak (Mozilla Firefox):
Narzędzia -> Opcje -> Zaawansowane -> zakładka Certyfikaty -> odznaczyć okienko "Odpytywanie serwerów OCSP w celu potwierdzenia wiarygodności certyfikatów".


Niestety w/w czynności u mnie nic nie wniosły.

#10 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by Vogelek23 8 January 2016, 23:18
dominik555 wrote:Niestety w/w czynności u mnie nic nie wniosły.
Mam rozumieć, że wciąż występuje u Ciebie błąd, opisany w pierwszym poście? Czy próbowałeś testu z postu #6?

#11 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by dominik555 9 January 2016, 10:00
Tak, problem z wejściem na forum jak u kolegi figofag. Zrobiłem w Mozilli tak jak #6 poście. Nie minęło 5 minut i nie mogłem wejść na forum. Przyznać muszę, że nie restartowałem przeglądarki.

#12 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by Vogelek23 9 January 2016, 13:06
W poście #6 jest informacja, aby w momencie problemów sprawdzić działanie forum na innej przeglądarce...

#13 Re: Nie można nawiązać połączenia.


by dominik555 9 January 2016, 14:08
No fakt, zmyliło mnie słowo "test". Z innych przeglądarek póki co nie korzystałem, jedynie IE na Windows Phone (działa OK). Moja poprzednia wiadomość tyczyła się właśnie ustawień "Odpytywanie serwerów OCSP w celu potwierdzenia wiarygodności certyfikatów".

PS. Jak narazie dzisiaj od rana jest spokój.

#14 Re: Nie można nawiązać połączenia.  [SOLVED]


by Vogelek23 9 January 2016, 18:53
OK, zrobiłem pewną drobną zmianę na poziomie serwera, ponieważ w przypadku aktywnej funkcji OCSP Stapling nasz serwer jest niejako "zależny" od odpowiedzi pozostałych serwerów, wydawców kluczy SSL: głównego i pośredniego. W przypadku, gdy którykolwiek z tych dwóch serwerów nie odpowiada, przeglądarka nie jest w stanie sprawdzić, czy łańcuch kluczy jest poprawny i wyrzuca błąd OCSP.

W dokumentacji przeglądarki Chrome doczytałem, że nie odpytuje ona wszystkich serwerów z łańcucha certyfikacji, a jedynie sprawdza, czy łańcuch certyfikacji jest prawidłowy i czy ważność certyfikatów nie wygasła (wszystkie certyfikaty są wszakże wysyłane przez nasz serwer), toteż na tej przeglądarce (i wszystkich innych, bazujących na jej silniku) taki błąd nie występuje.

Proszę o potestowanie forum przez najbliższe kilka dni - w przypadku braku uwag, problem uznam za rozwiązany.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

_______________________________
All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.