Witam.
Mam dość nietypową sytuacje. Jakiś czas temu kupiłem od chińczyka parę sztuk układów N11P-GE1-A3. Źródło 100% pewne. Kilka sztuk wykorzystałem, kilka mi zostało. Staram się mieć na stanie co najmniej 2 układy, a miałem więcej jak 2, więc postanowiłem sprzedać kilka. Oczywiście parę układów sprzedałem, klienci zadowoleni, mój portfel też, aż tu trafił się typek z Rumuni. Pisze mi że układ nie działa. Myślę, no ok czasem się zdarza, może jednak trafił się uszkodzony. Kazałem mu przysłać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości układu i płyty. Przysłał zajęcia, i od razu na pierwszy rzut oka zauważyłem, że układ zmienił kolor. Pisze mu, że raczej nie otrzyma zwrotu, gdyż układ zmienił kolor bo możliwe, że potraktował go zbyt agresywnie, lecz jak chce to niech go odeśle i sprawdzę. Układ przyszedł, no i różnice widać. Oczywiście układ nie działa.
Zdjęcia układu zaraz po wypakowaniu. (na lewo nowy, na prawo do Rumuna)
Rzecz ta dzieje się przez ebay. Oczywiście ebay mu zwrócił moją kasę, bo on oddał mi produkt, a że produkt wygląda inaczej a niżeli wysłany, to bardzo nam przykro ( Według nich to jest "ryzyko biznesowe" napisałem im, że oni mają większy kapitał to niech poniosą to ryzyko za mnie )
Czy jest jakaś unijna regulacja, co do reklamacji takiego produktu? Bo przecież widać, że produkt zmienił kolor, czyli został potraktowany źle.
Może jest jakaś informacja bezpośrednio od producenta na temat gwarancji?
Ja nie udowodnię, że układ działał, on nie udowodni że od razu miał wadę. Jednak układ zmienił kolor na skutek jego działań i myślę ,że to jest powód do ciągania tej sprawy.
Oczywiście nie pytał bym się, ani nie robił problemów gdyby Chip nie zmienił koloru. Chińczyk też zaznaczył że układ nie może zmienić koloru. Więc, stratny jestem ja Ja jak odeślę Chińczykowi układ który nie zmienił koloru, to z gwarancja nie mam problemu. (co bardzo rzadko się zdarza)
Mam dość nietypową sytuacje. Jakiś czas temu kupiłem od chińczyka parę sztuk układów N11P-GE1-A3. Źródło 100% pewne. Kilka sztuk wykorzystałem, kilka mi zostało. Staram się mieć na stanie co najmniej 2 układy, a miałem więcej jak 2, więc postanowiłem sprzedać kilka. Oczywiście parę układów sprzedałem, klienci zadowoleni, mój portfel też, aż tu trafił się typek z Rumuni. Pisze mi że układ nie działa. Myślę, no ok czasem się zdarza, może jednak trafił się uszkodzony. Kazałem mu przysłać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości układu i płyty. Przysłał zajęcia, i od razu na pierwszy rzut oka zauważyłem, że układ zmienił kolor. Pisze mu, że raczej nie otrzyma zwrotu, gdyż układ zmienił kolor bo możliwe, że potraktował go zbyt agresywnie, lecz jak chce to niech go odeśle i sprawdzę. Układ przyszedł, no i różnice widać. Oczywiście układ nie działa.
Zdjęcia układu zaraz po wypakowaniu. (na lewo nowy, na prawo do Rumuna)
Rzecz ta dzieje się przez ebay. Oczywiście ebay mu zwrócił moją kasę, bo on oddał mi produkt, a że produkt wygląda inaczej a niżeli wysłany, to bardzo nam przykro ( Według nich to jest "ryzyko biznesowe" napisałem im, że oni mają większy kapitał to niech poniosą to ryzyko za mnie )
Czy jest jakaś unijna regulacja, co do reklamacji takiego produktu? Bo przecież widać, że produkt zmienił kolor, czyli został potraktowany źle.
Może jest jakaś informacja bezpośrednio od producenta na temat gwarancji?
Ja nie udowodnię, że układ działał, on nie udowodni że od razu miał wadę. Jednak układ zmienił kolor na skutek jego działań i myślę ,że to jest powód do ciągania tej sprawy.
Oczywiście nie pytał bym się, ani nie robił problemów gdyby Chip nie zmienił koloru. Chińczyk też zaznaczył że układ nie może zmienić koloru. Więc, stratny jestem ja Ja jak odeślę Chińczykowi układ który nie zmienił koloru, to z gwarancja nie mam problemu. (co bardzo rzadko się zdarza)