• Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu

Pravila foruma:Klikni tukaj za prikaz pravil na forumu

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


Napisal/-a martiv 23 Januar 2017, 18:44
Witam,
Często się zdarza, że klienci nie dostarczają kompletnego sprzętu do serwisu, np. bez baterii, bo uważają, że nie jest potrzebna, bez dysku twardego ( bo mają ważne dane ), zasilacz bo został w samochodzie itp.Czy jako serwis mogę odmówić wykonania usługi serwisowej z powodu niekompletnego sprzętu ?

Czasami wykonanie czynności serwisowej wiąże się z tym, aby sprzęt był kompletny...np. nie ładuje baterii, to logicznie myśląc baterię muszę klienta mieć, problem z częstymi BSOD-ami, logiczne że muszę mieć dysk twardy klienta, co w takiej sytuacji ? Czy doliczacie jakieś dodatkowe koszty za to, że musicie instalować system na swoim dysku w celu sprawdzenia sprzętu? Bo klient dysku nie dostarczył ? :-) czy odmawiacie usługi i prosicie klienta o dostarczenie kompletnego sprzętu?

Może to dziwne co piszę, ale np. w przypadku braku dysku, tracę 30-60min dodatkowo na sprzęt, za co klient nie płaci, a czas w serwisie jest bardzo cenny :-)

Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


Napisal/-a Google Adsense [BOT] 23 Januar 2017, 18:44

#2 Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


Napisal/-a Zusto 23 Januar 2017, 18:56
Ja mam taki sposób, że przyjmuję sprzęt oraz informuję, że naprawa rozpocznie się dopiero wtedy kiedy klient dostarczy brakujące części, ewentualnie, że zapłaci więcej za daną usługę. To działa motywująco i jedynie raz się zdarzyło, że klient wolał zapłacić więcej a ja byłem jeszcze bardziej zadowolony ;-)

#3 Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu  [REŠENO]


Napisal/-a Vogelek23 24 Januar 2017, 12:30
Masz prawo do doliczenia opłaty za zakup części, potrzebnych do wykonania zlecenia, ale nie masz prawa odmówić wykonania usługi tylko dlatego, że sprzęt jest niekompletny. W przypadku diagnostyki informujesz po prostu o jej wyższych niż zazwyczaj kosztach (bo np. musisz zamówić baterię, aby sprawdzić obwód ładowania, co kosztuje tyle a tyle). Masz również prawo poinformować klienta, że z uwagi na braki w sprzęcie nie udzielasz gwarancji na tę część naprawy, która do testu potrzebuje brakującego elementu - przyjmując sprzęt i tak spisujesz przecież wszystkie braki. Zresztą, nie masz obowiązku udzielania gwarancji nawet wtedy, gdy sprzęt jest kompletny, ale to już inna bajka.

martiv napisal/-a:ale np. w przypadku braku dysku, tracę 30-60min dodatkowo na sprzęt, za co klient nie płaci
Pytanie - dlaczego nie płaci? Jesteś Matką Teresą z Kalkuty w branży serwisowej?

Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu  [REŠENO]


Napisal/-a Google Adsense [BOT] 24 Januar 2017, 12:30

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov

_______________________________
Vse pravice pridržane. Nepooblaščeno kopiranje vsebine te spletne strani ali njenega dela je strogo prepovedano.
Vse blagovne znamke, izdelki ali storitve, objavljene na tej spletni strani, pripadajo njihovim zakonitim lastnikom, so avtorsko zaščitene in se uporabljajo samo v informativne namene.