#1 ST1000LM024 niebieski ekran i błąd 0xc0000e9. Czy dysk jest uszkodzony?
przez mojojek • 20 sierpnia 2018, 14:41
Witam,
Dysk twardy:
ST1000LM024
HN-M101MBB
S/N: S30YJ9GF429896
Dostałem od dziewczyny do naprawy laptopa, Lenovo G510 który "dziwnie się zachowuje". Mianowicie podczas startu lub pracy komputera potrafi wyskoczyć niebieski ekran z błędem "0xc0000e9". Taki dostałem opis.
Stwierdziłem, że to pewnie wina dysku i zacząłem testować. Obecnie testuję laptopa i żadnego błędu nie ma. Przeskanowałem powierzchnię dysku MHDD i jest w porządku. Sprawdziłem pamięci i również bez błędów. Jedynie niepokoi mnie kilka pozycji w SMART dysku ale czy one mogą powodować okazjonalne blue screeny? W teście "benchmark" również dziwnie to wygląda (być może z uwagi na fakt, że ktoś kto instalował wcześniej system ustawił pracę dysku na "compatible" a nie AHCI).
Chciałem wymienić dysk na nowy (ewentualnie SSD) ale wolałbym się upewnić, że obecne problemy wynikają z wadliwego dysku a nie czegoś innego. Czy ten dysk jest uszkodzony i wymaga wymiany?
Czy ten dysk (jeśli okazałby się uszkodzony) nadaje się jeszcze na backup danych?




Dysk twardy:
ST1000LM024
HN-M101MBB
S/N: S30YJ9GF429896
Dostałem od dziewczyny do naprawy laptopa, Lenovo G510 który "dziwnie się zachowuje". Mianowicie podczas startu lub pracy komputera potrafi wyskoczyć niebieski ekran z błędem "0xc0000e9". Taki dostałem opis.
Stwierdziłem, że to pewnie wina dysku i zacząłem testować. Obecnie testuję laptopa i żadnego błędu nie ma. Przeskanowałem powierzchnię dysku MHDD i jest w porządku. Sprawdziłem pamięci i również bez błędów. Jedynie niepokoi mnie kilka pozycji w SMART dysku ale czy one mogą powodować okazjonalne blue screeny? W teście "benchmark" również dziwnie to wygląda (być może z uwagi na fakt, że ktoś kto instalował wcześniej system ustawił pracę dysku na "compatible" a nie AHCI).
Chciałem wymienić dysk na nowy (ewentualnie SSD) ale wolałbym się upewnić, że obecne problemy wynikają z wadliwego dysku a nie czegoś innego. Czy ten dysk jest uszkodzony i wymaga wymiany?
Czy ten dysk (jeśli okazałby się uszkodzony) nadaje się jeszcze na backup danych?



