• Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7

This topic is marked as ARCHIVAL. Please only reply if your message contains the solution (Terms and Conditions p. 12.1).

#1 Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7


by Hawx 22 February 2019, 17:01
Witam
Mam problem z zainstalowaniem systemu na laptopie Lenovo B50-30. Podczas ładowania instalatora po zbotowaniu nośnika wyskakuje bluescreen: The BIOS in this system is not fully ACPI compliant. Please cantact your system vendor for an updated BIOS.
Technical information:
STOP: 0x000000A5 (0x00000011, 0x00000008, 0xFFD15010, 0x00040000).
Updatowałem biosa do najnowszej wersji ze strony producenta. Zamieniałem hdd, nośniki instalacyjne i próbowałem różnych ustawień w biosie. Problem wciąż sie pojawia.

Re: Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7


by Google Adsense [BOT] 22 February 2019, 17:01

#2 Re: Problem z instalacją systemu


by Vogelek23 23 February 2019, 03:25
A jaki system operacyjny chcesz zainstalować? Przypuszczam, że Windows 7 (co by pasowało do informacji technicznych o błędzie), ale wolę się upewnić.

#3 Re: Problem z instalacją systemu


by Hawx 23 February 2019, 11:34
Tak interesuje mnie Windows 7. Zainstalowany jest Windows 8 w języku szwedzkim, a język ten mi nie odpowiada. Przy próbie zmiany jezyka tez poległem bo zmieniał się tylko klawiaturowy a nie systemu.

#4 Re: Problem z instalacją systemu


by SebastianR 26 February 2019, 22:25
Spróbuj czystej instalacji Windows 8 w języku polskim, potem możesz go podnieść do wersji 8.1 lub wypróbować upgrade do Windowsa 10.

#5 Re: Problem z instalacją systemu


by Vogelek23 26 February 2019, 23:16
Hawx wrote:Tak interesuje mnie Windows 7
SebastianR wrote:Spróbuj czystej instalacji Windows 8
Sądziłem, że język polski da się zrozumieć w 100%...

@Hawx - wciśnik i przytrzymaj klawisze Fn+F2 podczas uruchamiania komputera - to powinno wywołać ekran opcji bootowania. Następnie wybierz Ustawienia BIOS (BIOS Setup Options), strzałkami przejdź do zakładki Wyjście (Exit) i tam znajdziesz ustawienie OS optimized Defaults, które należy zmienić na "Win 7" (lub Other OS). W zakładce Konfiguracja (Configuration) znajdź ustawienie USB Mode i jeśli domyślnie jest ustawione na USB 3.0, zmień je na USB 2.0. Na koniec zapisz zmiany, przechodząc do zakładki Wyjście (Exit) i wybierając opcję Zapisz i wyjdź (Exit Saving Changes). Po zrestartowaniu komputera i ponownym uruchomieniu instalatora, blue screen nie powinien się już pojawić. Jeśli jednak jest inaczej, zamieść zdjęcia wszystkich ustawień BIOS, jakie masz u siebie.

#6 Re: Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7


by SebastianR 27 February 2019, 21:12
@Vogelek23 - Chyba nie zrozumiałem aluzji (?) - miałem na myśli użycie instalatora Windows 8 z domyślnym językiem PL (jeżeli moja uwaga w tej materii jest nie zasadna - przepraszam)

@Hawx - Zastosuj się do wskazówek @Vogelek23 - wydaje mi się ponad to iż ważne jest to żeby próbę zainstalowania systemu wykonywać z pendrive podłączonym do portu USB 2.0 (nie wiem, czy ustawienie o którym pisze Vogelek jest globalne i dotyczy wszystkich portów na płycie). Wg. Specyfikacji w internecie laptop ma 1x USB 3.0 oraz 2x USB 2.0. W teorii port USB 3.0 ma niebieską "gumkę" we wnętrzu lub też jest oznaczony skrótem SS - Super Speed - to właśnie tego portu nie używaj przy próbie instalacji :)

#7 Re: Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7


by Vogelek23 27 February 2019, 23:25
SebastianR wrote:miałem na myśli użycie instalatora Windows 8 z domyślnym językiem PL
Mnie zaś chodziło o to, że autora interesuje Windows 7 a Ty dałeś propozycję instalacji Windows 8. Niemniej jednak, te komputery mają pewne ograniczenia, toteż finalnie może się okazać, że instalacja Windows 7 będzie niemożliwa, bądź też będzie wymagała niewspółmiernych nakładów czasu i środków - ale poczekajmy może na odpowiedź autora, zanim zaczniemy głębsze dywagacje.

Re: Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7


by Google Adsense [BOT] 27 February 2019, 23:25
This topic is marked as ARCHIVAL. Please only reply if your message contains the solution (Terms and Conditions p. 12.1).

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

_______________________________
All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.