• Dobór kości BIOS

#1 Dobór kości BIOS

от Xindak 5 Февраль 2020, 19:29
Witam,
Jestem początkującym w naprawach komputerów, ogólnie elektroniki. Postanowiłem że zakupię sobie programator flash i spróbuję sobie zaprogramowac kość ze starego juz lapka. No i jak to na początku, zle wsadziłem w programator i kość usmażyłem :D
Prosiłbym o wytłumaczenie, na jakie parametry zwracać uwagę, aby dobrać zamiennik? Byłbym wdzięczny za poradę.
Pozdrawiam.

Re: Dobór kości BIOS

от Google Adsense [BOT] 5 Февраль 2020, 19:29

#2 Re: Dobór kości BIOS

от Vogelek23 5 Февраль 2020, 19:35
Jaki programator i jaka kość Flash? Jesteś bardzo oszczędny w szczegółach...

#3 Re: Dobór kości BIOS

от Xindak 5 Февраль 2020, 19:43
Przepraszam, z wrażenia zapomniałem.
Programator EZP2019+, Kość MX25L1005AMC
Dodam jeszcze że po tym jak kość mi się "zadymiła" w programatorze, przestawiłem ją w złączy to udało sie z kości "coś" odczytać, wymazać, ale zapisać wsadu spowrotem już nie, nie wiem czy rozmiar tego co zostało odczytane jest odpowiedni, wydaje mi się trochę za mały ale mogę się mylić (128KB). to kość z Acer Aspire 5530

#4 Re: Dobór kości BIOS  [РЕШЕНО]

от Vogelek23 5 Февраль 2020, 20:06
Xindak писал(а):Kość MX25L1005AMC
Najlepiej stosować takie same układy, ponieważ nie zawsze zamienniki działają poprawnie (prawdopodobnie dlatego, że niektóre BIOSy mają zaimplementowane sprawdzanie ID układu Flash). Natomiast w kwestii doboru zamiennika, musisz zwracać uwagę na napięcie pracy (tutaj 3.3V), pojemność pamięci flash (tutaj 128kB) oraz interfejs (tutaj SPI). Warto także sprawdzić zgodność pinoutu układu, który chcesz zastosować, z układem oryginalnym. Te wszystkie informacje znajdziesz w datasheet układu (zarówno oryginalnego, jak i tego, który chcesz zastosować zamiennie).

Xindak писал(а):Dodam jeszcze że po tym jak kość mi się "zadymiła" w programatorze