Witam wszystkich na forum, jest to mój pierwszy post, więc jeżeli coś napiszę nie tak to z góry przepraszam.
Dodam, że jestem początkujący.
Otóż trafił do mnie pacjent ze zwarciem do masy na płycie, usunąłem zwierający kondensator, pojawiło się napięcie 19V na płycie. Jednak laptop nie wstaje, próbuje się uruchomić i wpada w pętle, brak obrazu, świeci się jedynie dioda sygnalizująca pracę.
Postanowiłem sprawdzić przetwornicę 5V i zrobiłem wstępne pomiary:
Z tego co rozumiem to przy PU5002 powinienem mieć 5V, natomiast pojawiło się tam 19V
Przypuszczam że napięcie 0,8V na cewce PL5001 jest tego wynikiem.
Mam kilka pytań, mianowicie:
1. Za co odpowiedzialna jest linia DRVH, SW oraz DRVL w tej przetwornicy ?
2. Czy są to wyjścia czy wejścia ? Na kondensatorze PC5001 mam 5V więc zakładam ze jest ono też na 12 pinie przetwornicy (nie mam niestety tak małej szpilki aby zrobić pomiar bezpośrednio na przetwornicy nie robiąc zwarcia).
3. Skąd się mogło tam pojawić 19V zamiast 5V ? Gdzie szukać dalej ?
4. Zakładam ze mosfet górny jest już do wymiany ( czy istnieje szansa ze przeżył takie napięcie ? )
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam !
Dodam, że jestem początkujący.
Otóż trafił do mnie pacjent ze zwarciem do masy na płycie, usunąłem zwierający kondensator, pojawiło się napięcie 19V na płycie. Jednak laptop nie wstaje, próbuje się uruchomić i wpada w pętle, brak obrazu, świeci się jedynie dioda sygnalizująca pracę.
Postanowiłem sprawdzić przetwornicę 5V i zrobiłem wstępne pomiary:
Z tego co rozumiem to przy PU5002 powinienem mieć 5V, natomiast pojawiło się tam 19V
Przypuszczam że napięcie 0,8V na cewce PL5001 jest tego wynikiem.
Mam kilka pytań, mianowicie:
1. Za co odpowiedzialna jest linia DRVH, SW oraz DRVL w tej przetwornicy ?
2. Czy są to wyjścia czy wejścia ? Na kondensatorze PC5001 mam 5V więc zakładam ze jest ono też na 12 pinie przetwornicy (nie mam niestety tak małej szpilki aby zrobić pomiar bezpośrednio na przetwornicy nie robiąc zwarcia).