• Lenovo L340-15IRH Brak dżwieku

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

  1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
  2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe PCB (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego PCB, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie można znaleźć oznaczenia, należy zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
  3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
  4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także jakichkolwiek wsadów BIOS / firmware (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
  5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
  6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.

#1 Lenovo L340-15IRH Brak dżwieku


przez koloboro 27 sierpnia 2022, 17:53
Cześć
Laptop Lenovo L340-15IRH, MB: NM-C362 rev. 1.0
Brak dźwięku, w menadżerze urządzeń błąd patrz foto.
Zaraz po instalacji systemu dźwięk jest ale po instalacji sterowników pojawia się błąd i dźwięk znika.
Proszę o pomoc.

Obrazek

Re: Lenovo L340-15IRH Brak dżwieku


przez Google Adsense [BOT] 27 sierpnia 2022, 17:53

#2 Re: Lenovo L340-15IRH Brak dżwieku


przez ctro 28 sierpnia 2022, 09:43
Wygląda na problem z firmware (FW).
Zainstaluj najnowszy BIOS, jeśli jeszcze go nie masz i z zakładki Chipset na Lenovo Support:
Najpierw Intel Chipset a potem MEI.
Przy restarcie powinno zaktualizować ME i przywrócić funkcjonalność audio.

Możesz jeszcze zainstalować audio driver ze strony Lenovo, czasami Windows Update ma wadliwe sterowniki lub niepełne.

#3 Re: Lenovo L340-15IRH Brak dżwieku


przez koloboro 28 sierpnia 2022, 11:37
Zrobiłem wszystko jak zaleciłeś. Niestety problem dalej występuje. Windows 10 i 11 te same objawy.

#4 Re: Lenovo L340-15IRH Brak dżwieku  [ROZWIĄZANY]


przez clops35 28 sierpnia 2022, 11:48
Cześć,
problem nie jest hardware tylko software.
Należy przeinstalować sterownik.
Najpierw wejść w usługi, następnie windows audio, zatrzymać usługę, następnie uruchomić ta samą usługę (w polu wyboru musi być automatycznie) przejść do rozwiązania problemów audio, wyszukać problem, wskazać nowy sterownik.
Uruchomić ponownie komputer.

#5 Re: Lenovo L340-15IRH Brak dżwieku


przez koloboro 28 sierpnia 2022, 13:08
Zamieniłem zainstalowane sterowniki Realteka na zgodne ze standardem HD Audio i dźwięk wrócił.

Re: Lenovo L340-15IRH Brak dżwieku


przez Google Adsense [BOT] 28 sierpnia 2022, 13:08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.