• Lutowanie BGA - pomoc w doborze sprzętu

Правила форуму:Натисніть тут для перегляду правил форуму

1. Назва теми повинна містити короткий опис проблеми.
  2. Тема повідомлення має містити розгорнутий опис проблеми та питання.
  3. Забороняється публікувати вкладення з повною документацією або файлами БІОС, а також посилатися на будь-які сторонні веб-сайти, на яких розміщені такі файли. Дозволяється публікувати лише невелику частину документації (до однієї сторінки на пост).
  4. Ви можете описати лише одну проблему на тему. Для кожної іншої проблеми слід відкривати нову тему.
  5. Тут суворо заборонено вимагати будь-яку документацію чи файли БІОС. Для таких запитів використовуйте підфорум ЗАПИТ НА ДОКУМЕНТАЦІЮ/БІОС.

#1 Lutowanie BGA - pomoc w doborze sprzętu

seb1500 29 Листопада 2022, 22:06
Witam serdecznie,
Bardzo proszę o pomoc w doborze sprzętu do lutowania BGA - ponieważ znalazłem się w nietypowym położeniu :)
Jestem początkującym serwisantem - głównie laptopów. Chciałbym poszerzyć zakres swych usług właśnie o lutowanie bga - głównie reballing. Nigdy nie miałem z tym do czynienia więc będę się tego dopiero uczył.
W ciągu 2 tygodni będę w posiadaniu stacji QUICK 861 DW oraz uchwyt do sit bga (jaki model jeszcze nie wiem). Sprzęt będę kupował dzięki dotacji z PUP więc jego ceny mam już z góry określone (umowa została już podpisana). Niestety w pośpiechu wpisując we wniosku "Stacja BGA" natknąłem się na taki produkt:
https://allegro.pl/oferta/stacja-lutown ... 1508632579
za cenę 2170 zł. I tak opieszale wpisałem we wniosku.
Do rozliczenia potrzebuję fv, rachunek, paragon od polskiej firmy więc zakup z tego źródła odpada.

Czy jestem w stanie w takiej kwocie kupić coś co będzie się nadawało choć do nauki ?
Czy gdybym zakupił porządny podgrzewacz do tej ceny - to czy z jego pomocą i stacją hot air będę w stanie bezpiecznie wylutować układ bga (kartę graficzną z płyty laptopa) i później go wlutować ?