Witam. Znajomy zakupił dekoder DVB-T2 . Sprzęt ma 2 lata gwarancji .Sprzęt się zepsuł więc poszedł do sklepu w który zakupił ten dekoder. Właściciel sklepu powiedział , że on się tym nie zajmuje i podał znajomemu jakiś numer telefonu( przypuszczam ,że jakiś servis gwarancyj albo coś innego) i kazał mu tam dzwonić. Teraz pytanie -czy to nie sprzedawca ma obowiązek odesłać sprzęt na naprawę gwarancyjną? Wiem , że ten pan w sklepie troszkę przegina ponieważ jest też dostawcą internetu w naszym regionie i rozdawali klientom swoje router za darmo . Jakiś czas temu padł mi zasilacz od routera i poszedłem do tego pana. Mówię ,że zasilacz się zepsuł i pytam czy to jest ich własność czy moja bo nie wiem czy mogę otworzyć w celu naprawy. A gość mi mówi:niech pan idzie do ubezpieczyciela bo miał pan przepięcie w gniazdkach. I ,że router z zasilaczem jest ich własnością a ja mam go tak jak by w dzierżawie. Więc pytam go dlaczego ja mam niby ubezpieczać jego sprzęt? I ,że gdyby było przepięcie to uszkodziło by laptopa ,drukarkę i radio a nie sam zasilacz od routera. Wydaje mi się ,że gość żeruje na niewiedzy ludzi i robi ich dość dobrze w konia z różnymi rzeczami.
Forum rules: Click here to view the forum rules
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
Re: Gwarancja-kto załatwia naprawę
by Google Adsense [BOT] • 23 August 2023, 13:47
Sprzęt można reklamować z tytułu gwarancji(odpowiedzialność gwaranta) lub niezgodności towaru z umową(odpowiedzialność sprzedawcy). W tym przypadku gdy znajomy chce skorzystać z praw gwarancyjnych, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru. Natomiast można złożyć pismo reklamacyjne do sprzedającego z tytułu niezgodności towaru z umową. Od tego momentu sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do tego zgłoszenia. Gdy minie ten okres bez żadnego odzewu uznaje się iż reklamacja została uznana.
janstop84 wrote:Znajomy zakupił dekoder DVB-T2 . Sprzęt ma 2 lata gwarancji .Sprzęt się zepsuł...Kiedy urządzenie zostało zakupione a kiedy się uszkodziło? Sprzedający odpowiada za rzecz, sprzedaną konsumentowi, w okresie 2 lat (rękojmia). Sprzedający nie ma prawa do ograniczania ani wyłączania odpowiedzialności z tytułu rękojmi (wyjątkiem jest zakup rzeczy używanej, gdzie rękojmia jest ograniczona do 1 roku) i w tym trybie należałoby zgłosić reklamację. Trzeba pamiętać, że skorzystanie z uprawnień, wynikających z gwarancji producenta, nie wyłącza odpowiedzialności sprzedającego z tytułu rękojmi. Bez względu na to, jakie są zapisy gwarancji, to do konsumenta należy decyzja, z którego trybu skorzystać.
baner81 wrote:Od tego momentu sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do tego zgłoszenia.30 dni (art.7a p.1 ustawy o prawach konsumenta).
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Odbiegnę od tematu. Z tego co ja widzę to wszędzie patrzą żeby człowieka zrobić w balona. Dziś pojechałem do sklepu po zamówione koło rowerowe. Miało to być koło do roweru szosowego (kolarzówki) . Na szybko-zamykacz. Ok koło jest rozmiar się zgadza .Ale mówię ,że ośka nie ta bo ja potrzebuję z przelotem na szybko-zamykacz. A to można ośkę wymienić. A macie takie ośki? Mamy .Ok .Przyjechałem do domu biorę się za wymianę ośki i szok. Ośka za cienka i za krótka.Dzwonię do sklepu -no wie pan ale jak już wbite na kasę to my pieniędzy nie możemy oddać. No ja pierniczę. Sprzedaje w sklepie i nie wie co sprzedaje ?!
Re: Gwarancja-kto załatwia naprawę
by Google Adsense [BOT] • 24 August 2023, 13:34
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
_______________________________All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.