• Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie

Forum rules:Click here to view the forum rules

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


by DILLCOm 23 August 2023, 17:26
Witam
Opiszę sytuacje jaka miała miejsce u mnie w serwisie niedawno
Klient przyniósł laptopa po zalaniu który nie reagował na włącznik ani na ładowarkę
Klient sam przyznał, że kiedyś go zalał ale działał, więc nic z tym nie robił. Po jakimś czasie przestało działać podświetlenie klawiatury ale i tak dalej był użytkowany, aż w końcu się przestał włączać i trafił do mnie.
Wyceniłem naprawę, klient się zgodził. Wyczyściłem płytę i próbowałem naprawić sprzęt ale po podmianie kilku podejrzanych układów nie udało się laptopa naprawić więc żeby nie generować dalszych kosztów i nie poświęcać więcej czasu zabrałem swoje sprawne układy, wstawiłem układy klienta (zgodnie ze sztuką, nowe kulki na układach bga, żadnych braków nie zostawiłem) i powiedziałem klientowi że niestety się poddaje i oddam komputer za 0 zł bez naprawy.
Klient stwierdził, że teraz komputer jest "grzebany", ma nieoryginalne spoiwo pod układami i w ogóle nie wiadomo co ja tam narobiłem więc inny serwis pewnie będzie chciał wziąć więcej pieniędzy za naprawę i na podstawie praw konsumenta klient stwierdził, że stan komputera się pogorszył i żąda, że ja będę pokrywał koszty naprawy w innym serwisie

Ogólnie powiedziałem, że nie ma takiej możliwości i rozumiał bym roszczenia jak by komputer był sprawny ale np. by miał uszkodzony wyświetlacz i podczas jego wymiany uszkodził bym płytę to wtedy jak najbardziej poczuwał bym się do rozwiązania sprawy na mój koszt ale w tym wypadku ja nawet uważam, że stan jest lepszy bo komputer jest wyczyszczony i parę skorodowanych przelotek zostało zregenerowanych oraz kilka rezystorów zostało wymienionych na nowe.
Po wymianie zdań klient zabrał sprzęt na "ekspertyzę do innego zakładu" i dla mnie temat jest zamknięty bo nie mam sobie nic do zarzucenia ale zastanawiam się z ciekawości i stąd moje zapytanie:

Czy faktycznie można ingerencję w płytę uznać jako pogorszenie stanu sprzętu nawet jeśli identycznie się zachowuje przed naprawą i po? Jeśli tak to klient może czegoś żądać nawet jak nie wziąłem nawet złamanego grosza?

Ja wiem, że taki klient to przypadek jeden na milion ale jak prawo "chroni" klientów w taki sposób to zastanawiam się nad sensem prowadzenia serwisu :lol:

Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


by Google Adsense [BOT] 23 August 2023, 17:26

#2 Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie  [SOLVED]


by Vogelek23 23 August 2023, 19:42
DILLCOm wrote:na podstawie praw konsumenta klient stwierdził, że stan komputera się pogorszył
Hihihi, dowcipniś :lol: Niech Ci pokaże te prawa konsumenta, na podstawie których twierdzi, że stan komputera się pogorszył. Nic tam nie znajdzie w tym temacie.

DILLCOm wrote:Czy faktycznie można ingerencję w płytę uznać jako pogorszenie stanu sprzętu nawet jeśli identycznie się zachowuje przed naprawą i po?
Oczywiście, że NIE. Stan sprzętu się nie pogorszył, a raczej polepszył z uwagi na wymianę skorodowanych elementów i naprawę skorodowanych przelotek. Fizycznie (tzn. w świetle prawa) urządzenie jest w takim samym stanie, w jakim było - a więc z pewnością nie pogorszonym.

DILLCOm wrote:klient może czegoś żądać
Nie może, bo nie ma do tego żadnych podstaw prawnych. Byłbym napisał, że możesz klienta "olać", ale nie - ja bym w takim wypadku wyraźnie zasugerował, aby klient sprawę oddał do sądu. A tam go pociągnąć "po kieszeni" ile się da w ramach społecznej edukacji ;)

#3 Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


by DILLCOm 24 August 2023, 11:46
Vogelek23 wrote: ja bym w takim wypadku wyraźnie zasugerował, aby klient sprawę oddał do sądu. A tam go pociągnąć "po kieszeni" ile się da w ramach społecznej edukacji ;)
Jak wróci po "ekspertyzie z innego zakładu" to tak zrobię :)
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


by Google Adsense [BOT] 24 August 2023, 11:46

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

_______________________________
All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.