Hej, jestem początkującym w sprawach lutowania przy użyciu hot air. Otóż mam problem by wylutować 1 element z płyty głównej, mam hot air ustawiony na 360 stopni, topnik już na płycie i ogrzewam ten element przez dłuższy czas i nic się nie dzieje jak jest na płycie tak jest na płycie, zwiększyłem temperaturę do 480 stopni i nadal nie idzie go ruszyć. Mam taką starą kilkunastoletnią płytę główną od starego pc, tam to chwila moment i element wylutowany bez uzywania topnika. Co robię źle, jak mam ten element wylutowac?
Эта тема помечена как АРХИВНАЯ. Oтвечайте только если ваше сообщение содержит решение проблемы (Условия и Положения, c. 12.1).
Re: Wylutowywanie hot air
от Google Adsense [BOT] • 19 Сентябрь 2023, 16:21
Witam, prawdopodobnie lutowana płyta ma dobre odprowadzanie ciepła.
Podaj czym lutujesz (model hot-air), co lutujesz (oznaczenia pcb) i jaki układ (w jakiej obudowie).
Przy niektórych pracach wręcz wymagany jest podgrzewacz, możesz spróbować oczywiście wstępnie płytę rozgrzać hotem ale to może czasami nie wystarczyć.
Podaj czym lutujesz (model hot-air), co lutujesz (oznaczenia pcb) i jaki układ (w jakiej obudowie).
Przy niektórych pracach wręcz wymagany jest podgrzewacz, możesz spróbować oczywiście wstępnie płytę rozgrzać hotem ale to może czasami nie wystarczyć.
Chłopie, z czym do zawodnika, to jakbyś na czołg z pistoletem wyszedł.... Ten hot jest za słaby... Gamingówki mają tak mocna zdolność do odprowadzania ciepła, że QFN to JBC za 8.5k ma problem wylutować, trzeba na max. nadmuchu i temp. grzać. Jedyne co zostaje to preheat, zastosować coś, na co dasz płytę aby zagrzała się do 120 st. i wtedy hotem, albo mociejszy hot i wtedy grzać aż puści... Obuodwy QFN są wymagające, mają termalpada pod spodem, który ściąga ciepło, tak więc wiesz, trzeba, że tak powiem, naprawdę dużo watów wtłoczyć. To tak samo jak podgrzewanie wody - zobacz ile trwa zagrzanie litra wody, a ile 10 litrów wody np...