• Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora

This topic is marked as ARCHIVAL. Please only reply if your message contains the solution (Terms and Conditions p. 12.1).

#1 Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


by lomcio 12 November 2023, 22:07
Hej, otóż mam do wymiany 2 tranzystory z ECU silnika, tranzystory mają oznaczenie
14cl40 , znalazłem takie coś jak IRF740, proszę powiedzcie mi czy ten zamiennik będzie ok czy muszę szukać dalej.

Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


by Google Adsense [BOT] 12 November 2023, 22:07

#2 Re: Naprawa ECU z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


by Vogelek23 12 November 2023, 22:12
Nie wiemy, bo nie zamieściłeś zdjęć tych oryginalnych tranzystorów. Patrząc na oznaczenia, podane tranzystory są w różnych obudowach (DPAK vs. TO220), ale fotografia rozstrzygnie sprawę.

#3 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


by lomcio 12 November 2023, 22:35
Oto jak wygląda tranzystor:

Image

#4 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


by Vogelek23 13 November 2023, 13:25
Czyli obudowa TO-263 (tzw. DPAK). IRF740 to obudowa TO-220. Ale nie to jest tutaj największym problemem - 14CL40 to tranzystor IGBT, używany w obwodach zapłonowych (połączenie MOSFET-a z tranzystorem bipolarnym), a IRF740 to zwykły MOSFET.

Przykłady zamienników, jakich możesz użyć w tym przypadku: ISL9V3040, IRGS14C40L, STGB10NB37LZT4, NGB8202NT4, BTS2140-1B.

#5 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


by lomcio 13 November 2023, 23:31
Powiedz mi proszę jeśli już jesteśmy przy tranzystorach, jak sprawdzić taki typ tranzystora czy jest sprawny, jak go zmierzyć miernikiem?

#6 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


by Vogelek23 15 November 2023, 12:19
Pytanie raczej do działu PIASKOWNICA. W przypadku tranzystorów MOSFET, jedyne co można zmierzyć multimetrem to spadek napięcia (zakres diody) pomiędzy źródłem a drenem (N-MOSFET) lub drenem a źródłem (P-MOSFET) - powinien wynosić od 150mV do 750mV, zależnie od tego, czy tranzystor ma wbudowaną diodę Schottky'ego, czy tylko pasożytnicze złącze. W każdym innym kierunku pomiar powinien wykazać przepełnienie, czyli wysoką impedancję (1 lub OL). W przypadku tranzystorów IGBT jedyna możliwość to sprawdzanie w układzie testowym - multimetr powinien w każdym kierunku pokazać przepełnienie. Prawidłowo jednak tego typu tranzystory powinno się sprawdzać w stosownym układzie testowym (w tzw. warunkach dynamicznych). Przykład takiego prostego układu testowego poniżej.
Image

Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora


by Google Adsense [BOT] 15 November 2023, 12:19
This topic is marked as ARCHIVAL. Please only reply if your message contains the solution (Terms and Conditions p. 12.1).

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

_______________________________
All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.