• Regulamin usług serwisu komputerowego

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Regulamin usług serwisu komputerowego


przez KodIT 20 września 2012, 15:54
Witajcie.
Czy moglibyście spojrzeć na mój regulamin usług informatycznych
i wyrazić o nim swoją opinię (konstruktywną).
Czy coś Waszym zdaniem jest do poprawienia / wyrzucenia / uzupełnienia?
Pozdrawiam

Obrazek Obrazek Obrazek

Ostatnio edytowano 5 stycznia 2015, 17:55 przez Vogelek23, łącznie edytowano 2 razy. Powód: Post edytowałem - zero tolerancji dla kryptoreklamy.

Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez Google Adsense [BOT] 20 września 2012, 15:54

#2 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez Morthyr 16 grudnia 2012, 22:36
Witam,

Trosze późno, ale może się jeszcze przyda moja opinia.

Punkt 11 - zapis od "Po upływie..." jest niezgodny z prawem i takie zapisy są w rejestrze klauzul niedozwolonych.
Punk 12 - nie masz 100% pewności czy podczas każdej naprawy klient traci gwarancje - to określa gwarant, a nie Ty (wiem o co chodzi w tym zapisie, ale w/g mnie powinien być inaczej sformułowany; grozi utratą gwarancji, oddający sprzęt jest tego świadomy i ponosi za to pełną odpowiedzialność itp.).
Punkt 18 - niezgodny z prawem. Każdy zawsze ma prawo do odstąpienia od dowolnej umowy, może to być jednak obciążone dodatkowymi opłatami, karami umownymi itd.
Punkt 29 – to samo co w 11.
I detal w Punkcie 25 – powtórzenie „zgodnie z”

Pozdrawiam.

#3 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez marek216 17 grudnia 2012, 17:56
Morthyr pkt. 18 jest zgodny z prawem. Akceptacja kosztów jest równoznaczna ze zleceniem wykonania usługi więc realizacji umowy cywilno-prawnej. Klient nie ma prawa od niej w tym momencie odstąpić - wszystko co mu wolno to finalizacja transakcji i uiszczenie ustalonej opłaty.

Co do reszty uwag 100% racji.

#4 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez serwisoptre 12 grudnia 2014, 14:38
Dlaczego punkt 11 i zapis: "po upływie..." jest niezgodny z prawem? Art. 552. "Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z zapłatą ceny za dostarczoną część rzeczy sprzedanych albo jeżeli ze względu na jego stan majątkowy jest wątpliwe, czy zapłata ceny za część rzeczy, które mają być dostarczone później, nastąpi w terminie, sprzedawca może powstrzymać się z dostarczeniem dalszych części rzeczy sprzedanych wyznaczając kupującemu odpowiedni termin do zabezpieczenia zapłaty" Czy sprzedający/wykonujący usługę nie ma prawa ustalić wówczas terminu zapłaty za towar/usługę i poinformować o ryzyku przepadku sprzętu w przypadku nieuiszczenia opłaty? Każdy serwis, z którym się zetknąłem, ma w swoim regulaminie zapis o naliczaniu opłaty dodatkowej po upływie określonego terminu.

#5 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez marek216 12 grudnia 2014, 20:13
serwisoptre to że ktoś ma tak zapisane to niech ma - zapis jest niezgodny i widnieje w klauzulach niedozwolonych.

Czy w przytoczonym artykule jest mowa o możliwości przejęcia lub dysponowania pozostawionym w serwisie sprzętem?

#6 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez Vogelek23 12 grudnia 2014, 22:38
serwisoptre napisał(a):(...) i poinformować o ryzyku przepadku sprzętu w przypadku nieuiszczenia opłaty?
Absolutnie NIE - serwis nie ma prawa informować klienta o ryzyku przepadku sprzętu w żadnym przypadku, ponieważ serwis nie ma uprawnień do przeprowadzania egzekucji z mienia klienta. W przypadku, gdy klient nie odbiera sprzętu i nie wyraża chęci zakończenia sprawy, serwis może:
  1. przejąć sprzęt klienta dopiero po upływie 3 (trzech) lat, licząc od daty skutecznego powiadomienia klienta o możliwości odbioru sprzętu (tu uwaga: nie zawsze sądy orzekają zasiedzenie ruchomości, ponieważ trzeba udowodnić, że zasiedzenie nastąpiło w dobrej wierze, co bywa dość skomplikowane; nie jest natomiast możliwe zasiedzenie ruchomości w złej wierze),
  2. naliczyć opłatę magazynową (tzw. "składowe") oraz odsetki ustawowe,
  3. wystosować do klienta pismo z prośbą o zrzeczenie się prawa własności do sprzętu (zrzeczenie takie najlepiej jest przyjąć w formie pisemnej),
  4. złożyć w sądzie, właściwym dla miejsca zamieszkania klienta, pozew o zapłatę należności z tytułu umowy-zlecenia.

serwisoptre napisał(a):Każdy serwis, z którym się zetknąłem, ma w swoim regulaminie zapis o naliczaniu opłaty dodatkowej po upływie określonego terminu.
Taki zapis jest zgodny z prawem (podstawa prawna: art. 742 Kodeksu Cywilnego). Jednakże ta "opłata dodatkowa" powinna być ujęta w regulaminie stosowną nazwą (na przykład: opłata magazynowa), klient musi być powiadomiony o możliwych sytuacjach, kiedy jest ona naliczana (zasady naliczania muszą być ujęte w pokwitowaniu dla klienta lub w regulaminie, który jako osobny dokument także musi być wręczony klientowi a klient musi pokwitować jego otrzymanie), oraz wysokość opłaty nie może znacząco odbiegać od stawek magazynowych, obowiązujących w danym regionie (znam przypadki, gdzie sąd kwestionował wysokość "składowego"). Dla przykładu: jeśli w województwie mazowieckim średnia, dzienna opłata magazynowa wynosi 5zł/dobę, nie powinno się naliczyć 30zł/dobę, ponieważ sąd najprawdopodobniej zakwestionuje tą stawkę i albo odrzuci pozew, albo dokona przeliczenia i zasądzi niższą kwotę.

#7 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez marek216 12 grudnia 2014, 22:46
Łukasz PKP nalicza 10 zł dziennie za przechowalnię bagażu bez względu na wielkość. Wystarczy się powołać na taki argument i podpis klienta na papierze z akceptacją warunków.
Ja mam wpisane 50 zł miesięcznie. Na ta kwotę składa się między innymi: ubezpieczenie, opłata za miejsce na półce, dbanie o zachowanie sprzętu w dobrym stanie, odsetki zysków z wykonanej naprawy.

#8 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez Vogelek23 12 grudnia 2014, 23:36
marek216 napisał(a):Łukasz PKP nalicza 10 zł dziennie za przechowalnię bagażu bez względu na wielkość.
Nie toczymy tu batalii o konkretne kwoty - orzecznictwo sądowe w Polsce nie jest precedensowe i bywa często zaskakujące.

Jeśli PKP nalicza 10zł za samo przechowywanie bagażu (bez ubezpieczenia itp), my możemy naliczyć klientowi opłatę 15-20zł/dobę, ponieważ koszt pozostawania sprzętu w naszym serwisie to nie tylko miejsce na półce, lecz także - jak sam dodałeś w drugim akapicie - ubezpieczenie (kwota proporcjonalna), konserwacja sprzętu (czyszczenie, ładowanie baterii), oraz odsetki ustawowe. Jednakże w tej skali proporcji nie powinniśmy naliczać opłaty np. 50zł/dobę, ponieważ jest to duża dysproporcja w stosunku do opłat, pobieranych przez przykładowe PKP i sąd może (a często po prostu będzie) się "czepiać", skąd się wzięła taka kwota. Ponadto, musisz mieć na względzie, że usługa "przechowalni bagażu" w PKP jest usługą odrębną i całkowicie dobrowolną, zaś w przypadku opłaty magazynowej jest to czynność, zawierająca się w zakresie wykonywania umowy i w pewnym stopniu przymuszona (będąca skutkiem niewykonania warunków umowy przez zleceniodawcę).

Wiadomo, że dla należytego wykonania usługi (w części dotyczącej przechowywania sprzętu) nie trzeba czyścić go z kurzu 10x dziennie (chyba, że mamy taki syf w warsztacie, że trzeba), sprzęt nie musi też leżeć na aksamitnej poduszce. Dlatego kwota opłaty magazynowej powinna być wyliczona na podstawie realnie poniesionych przez przedsiębiorcę kosztów składowania sprzętu - inaczej może stać się ona dyskusyjna.

#9 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego


przez KodIT 13 grudnia 2014, 02:04
Ale temat odkopaliście, regulamin z tego tematu zmieniliśmy już kilka razy.
Jednak informacja o opłacie za nieterminowy odbiór mamy nadal - wysokość 10 zł/dziennie.

#10 Re: Regulamin usług serwisu komputerowego  [ROZWIĄZANY]


przez Vogelek23 13 grudnia 2014, 05:21
KodIT napisał(a):Ale temat odkopaliście, regulamin z tego tematu zmieniliśmy już kilka razy.
Tak, ponieważ w poście #4 padło pytanie, wymagające uzupełnienia. Ale skoro już o tym mowa - przez 2 lata nie zdążyłeś zamknąć swojego tematu...? :wtf:

Anonimowy użytkownik... napisał(a):(...) 1 komputer leży u nas nieodebrany od roku i pewnie niedługo go sprzedamy. Jeśli klient po niego kiedyś wróci, to odkupimy mu taki sam ale obciążymy kosztami magazynowania za rok czasu :)
Na Twoim miejscu zastanowiłbym się mocno nad tym, co piszesz publicznie.

To, co być może planujesz zrobić, nazywa się przywłaszczeniem powierzonej rzeczy ruchomej i jest zagrożone karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat (art. 284 §2 Kodeksu Karnego). Dodatkowo zaś, narażasz się na dwie sprawy cywilne - z powództwa nabywcy sprzętu oraz prawnego właściciela. Ten pierwszy może bowiem wystosować przeciwko Tobie roszczenie z tytułu odpowiedzialności kontraktowej (sprzedasz mu rzecz, która do Ciebie nie należy i choć ta czynność prawna będzie bezskuteczna, to jednak ważna), zaś drugi może żądać odszkodowania za utracone dane cyfrowe (być może nie zdajesz sobie jeszcze sprawy z tego, że ludzie mogą mieć na dyskach twardych swoich komputerów spore fortuny, w postaci np. portfeli kryptowalutowych).

Naprawdę, zrezygnuj czym prędzej z tego głupiego pomysłu - dla dobra Twojego i Twoich bliskich.
Zadzwoń (względnie napisz list polecony) do klienta i przedstaw mu propozycję zrzeczenia się własności (obowiązkowo na piśmie). Skuś go informacją, że dzięki temu uniknie egzekucji komorniczej z tytułu należności, którą jest Ci winien na dzień dzisiejszy. W ten prosty, acz często skuteczny sposób odzyskasz przynajmniej to, co zostało włożone w naprawę sprzętu oraz nie ściągniesz na siebie (i przy okazji na swoją rodzinę) poważnych problemów. Jeśli klient Cię radośnie oleje, oddaj sprawę do komornika - list polecony z sądu z pewnością zmieni jego nastrój i podziała stosownie na wyobraźnię.

Re: Regulamin usług serwisu komputerowego  [ROZWIĄZANY]


przez Google Adsense [BOT] 13 grudnia 2014, 05:21

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.