• Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego

Forum rules:Click here to view the forum rules

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego


by insert 11 January 2013, 01:33
Witam!
Może nie jest to odpowiedni dział ale nie bardzo wiedziałem gdzie to umieścić (być może w dziale prawnym ale o tym zadecyduje moderator).
Chciałem opisać historię pewnej transakcji.
Kupiłem kiedyś za pośrednictwem mojego przyjaciela stacje lutowniczą ZHAOXIN 936D w firmie HOTAIR.
Była to moja pierwsza własna stacja lutownicza i oczekiwanie na dostawę dłużyło się niesamowicie.
W Końcu przyszła paczka i okazało się, że stacja jest uszkodzona mechanicznie. W wyniku prawdopodobnie upadku przesyłki, bezwładność trafo spowodowała wyrwanie części plastikowej obudowy do którego było przymocowane. Oczywiście byłem gotowy to skleić i zapomnieć o defekcie ale prawdopodobnie nie potrzebnie pomyślałem, że ja jako kupujący mam pewne prawa. Postanowiłem zwrócić się do sprzedawcy i poinformować go, że moja przesyłka została dostarczona ale zawartość jest uszkodzona mechanicznie z powodu nieprawidłowego zapakowania przesyłki.
Otrzymałem informacje, że w takim przypadku powinienem się zgłosić do urzędu pocztowego bo to oni ponoszą odpowiedzialność za uszkodzoną paczkę. Tak też zrobiłem ale wiedziałem, że to jest odbijanie piłeczki bo paczka nie nosiła śladów uszkodzeń z zewnątrz. Tak też stwierdził urząd pocztowy. Stanowisko było takie, że nadawca powinien odpowiednio zabezpieczyć przesyłkę (jej zawartość) przed uszkodzeniem w trakcie transportu. W zasadzie to takiego stanowiska oczekiwałem, bo to nie była wina poczty. Opakowanie fabryczne powinno być zapakowane w dodatkowe większe pudełko a przestrzeń między nimi powinna zostać wypełniona, tak aby zamortyzować ewentualne upadki.
Tak przynajmniej zrozumiałem z obrazków na pudełku...

Image

Sprzedawca jednak się do tych zaleceń producenta nie zastosował i po prostu owiną fabryczne pudełko papierem i wysłał.
Odesłałem uszkodzoną stacje do sprzedawcy narażając się na dodatkowe koszty i opisałem całą sytuację. Otrzymałem odpowiedź, że moje pretensje są bezzasadne i stację mogę odebrać w siedzibie firmy.
Napisałem pismo do rzecznika praw konsumenta ale nie wiele to zmieniło.
Ja wiem że marże na urządzeniu wartym 100 PLN nie są wielkie, więc może się po prostu nie opłaca traktować klientów poważnie ale według mnie to nie cena jest wyznacznikiem ale jakość usług.
Do dziś sprawa pozostała bez echa...oczywiście jasną stroną tego zajścia jest to, że zamiast stacji Zaoxin 936D posiadam Weller WSD81 a wszystkie zakupy robię u innych dostawców, szerokim łukiem omijając HOTAIR. Jak się to mówi....nauka kosztuje.
Na koniec informacja zaczerpnięta ze strony internetowej firmy HOTAIR:

Hotair jest firmą handlową działającą od wielu lat na rynku. Celem naszej firmy jest jak najlepsze zaspokajanie potrzeb naszych Klientów. Cały czas zwiększamy asortyment naszej oferty, by jak najlepiej sprostać wymaganiom Klientów.

Jesteśmy dystrybutorem sprzętu serwisowego typu: stacje lutownicze, myjki ultradźwiękowe, akcesoria do stacji, chemia serwisowa itd.
Atuty naszej firmy:

Miła i fachowa obsługa
Bliski kontakt z naszymi partnerami
Możliwość negocjacji cen i dogodne warunki płatności
Dogodna forma składania zamówień: telefon, e-mail
Bezpłatny ( przy większych zakupach) transport
Fachowe doradztwo techniczne

Podsumowując, moich potrzeb nie udało się zaspokoić ani też oczekiwań nie udało spełnić.

Re: Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego


by Google Adsense [BOT] 11 January 2013, 01:33

#2 Re: Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego


by mikesh 11 January 2013, 09:56
Również unikam tej firmy. Otrzymałem uszkodzony sprzęt, który im odesłałem. Od odesłania do zwrotu pieniędzy minęło kilka miesięcy. Dopiero po postraszeniu zgłoszenia sprawy na policję itp., kasa się znalazła.
Historia miała miejsce 2-3 lata temu, ale od tamtej pory omijam ten sklep.

#3 Re: Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego


by marek216 11 January 2013, 17:50
Zostawiłem tam kilka tysięcy, zostawię pewnie jeszcze kilka nigdy nie było problemu.
Inna sprawa że mój sprzęt zawsze działał i nie miałem konieczności korzystać z gwarancji.

#4 Re: Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego


by kbrygola 11 January 2013, 19:15
Nie napisałeś ile czasu minęło od zakupu, być może możesz jeszcze skorzystać z programu ochrony kupujących Allegro.To sprzedawca odpowiada za dostarczenie przedmiotu i to on odpowiada za stan w jakim przedmiot przyjdzie. Faktem jest że nie masz czego szukać na poczcie - to wysyłający jako ten który zakupił usługę na poczcie ma prawo do roszczeń.
W mojej opinii zawinił zarówno sprzedawca, który nie zabezpieczył dodatkowo pudełka, ale również wina poczty - niby pudełko nie zostało uszkodzone, ale nawet dodatkowo zabezpieczone nie uchroniło by ciężkiego trafa od skutków upuszczenia czy rzucenia pudła.

Widziałem kiedyś podobny filmik z polskim listonoszem ale nie mogę teraz znaleźć. Dość, że doświadczeni pracownicy wiedzą jak rzucać aby nie zniszczyć powierzchni paczki, jednak trafo słabo przymocowane do obudowy ma prawo się urwać od przeciążeń przy rzucaniu.
https://www.youtube.com/watch?v=A0sgo7fnpSo

#5 Re: Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego


by insert 13 January 2013, 22:48
kbrygola wrote:Widziałem kiedyś podobny filmik z polskim listonoszem ale nie mogę teraz znaleźć. Dość, że doświadczeni pracownicy wiedzą jak rzucać aby nie zniszczyć powierzchni paczki, jednak trafo słabo przymocowane do obudowy ma prawo się urwać od przeciążeń przy rzucaniu.
https://www.youtube.com/watch?v=A0sgo7fnpSo


Zakupu dokonałem w okolicach marca 2012. Nie pamiętam czy przesyłka była pocztowa była wysłana z opcją "Ground" ale trafo nie oderwało się tylko wyrwało kawał plastiku i w obudowie była dziura...świadczy to o tym, że chiński monter mocno dokręcił trafo śrubkami.
Producent był świadomy co się dzieje bo na opakowaniu jest instrukcja jak prawidłowo zapakować przesyłkę do wysłania.
Dla mnie sprawą niepojętą jest to, że poszkodowany klient pisze do dostawcy opisując w czym problem a dostawca w bezczelny odbija piłeczkę a po odesłaniu uszkodzonego towaru odpisuje proszę odebrać uszkodzony towar w siedzibie firmy. Skarga do rzecznika praw konsumenta też nie pomogła. Ciekawy jestem czy ktoś z hotair.pl to czyta.

#6 Re: Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego


by demeo 13 January 2013, 23:41
Witam,

Za dostarczenie przesyłki do odbiorcy jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie sprzedawca.

Też miałem nieprzyjemność kontaktu z firmą Hotair Robert Mazurek. Właściciel wg. mnie (delikatnie mówiąc) jest bardzo niepoważny, a jego podejście do klientów oraz innych sprzedawców jest wysoce nieprofesjonalne. Po wymianie krótkiej korespondencji dotyczącej sprzedawanego towaru przez wymienioną firmę przysłowiowo "opadły mi ręce". Bardzo mnie ciekawi jak długo firma z praktykami niemalże z poprzedniej dekady może sobie tak działać. Osobiście unikam tej firmy.

Co do stacji to po takim czasie już nie wiele raczej zrobisz. Niestety w Twoim przypadku nauka okazała się kosztowna.

--
Pozdrawiam,
demeo

#7 Re: Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego


by insert 14 January 2013, 00:09
Może takie dyskusje na forum wpłyną na poprawę jakości usług takich firm jak HOTAIR.

#8 Re: Nieuczciwy sprzedawca - bezsilność kupującego  [SOLVED]


by Morthyr 11 March 2013, 00:07
Witam,

Tak odniosę się do:

"Za dostarczenie przesyłki do odbiorcy jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie sprzedawca."

Nie jest tak łatwo i kolorowo :) (Chyba że płacimy przelewem :P )

Art. 544 KC:
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

§ 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.

art. 548
§ 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

§ 2. Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.


I najważniejsza rzecz przy przesyłkach (sprawdzać obowiązkowo w większości przypadków to załatwia sprawę):

art. 545
§ 1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania i przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.

§ 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

_______________________________
All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.