Zasady działu: Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu
- Tytuł wątku powinien zawierać skrócony opis problemu.
- Treść wątku powinna zawierać rozszerzony opis problemu oraz sformułowane pytanie.
- Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych instrukcji/schematów/wsadów BIOS, ani linkowanie do tych plików, zamieszczonych na innych stronach. Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu instrukcji/schematu, który ułatwi autorowi diagnostykę lub naprawę sprzętu z wątku. W jednym temacie można zamieścić nie więcej, jak jedną stronę instrukcji/schematu.
- Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
- Nie jest dozwolone zakładanie tematu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O SCHEMATY/BIOS.
Re: Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Google Adsense [BOT] • 24 sierpnia 2010, 22:15
#82 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Vogelek23 • 26 sierpnia 2010, 02:27
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Vogelek23 napisał(a):Pierwsza pinceta służy do zdejmowania układu BGA z miejsca, gdzie dostęp jest utrudniony (np. gdy bardzo blisko układu znajdują się inne elementy - kondensatory, rezystory etc).
Z pomocą drugiej pincety zdejmiemy BGA z miejsca, gdzie jest dobry, swobodny dostęp do układu.
Gdzie można zakupić takie pincety szukałem ale nigdzie niczego takiego nie znalazłem?
#86 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez sekoserwis • 20 września 2010, 08:37
(1) Used for 0.45mm solder ball(5 PCS)
DDR1
DDR2
DDR3 / / XBOX360 Cache Universal
AC82GM45 / / 82PM45 / / 82GL40 / / AC88CTPM Universal
(2) Used for 0.5mm solder ball (28PCS)
215-0719090
215-0669065
ATI215-0308003//215-0708003//0803SSP Universal
G96-600-A1
G94-300-A1
ATI200M RC415MD / / ATI 700M Universal
SB700 / / RD780 Universal
ATIIXP600 / / SB600 Universal
ATIRS800ME / / RS600ME Universal
G200-103-B1
BR03-N-A3
NF-7150-630I-A2
MCP67MV-A2 / / MCP77MV-A2 Universal
945GMS
945GM / / 945PM Universal
82945P//82945GC Universal
ATI21514 / / 216PVAVA12FG / / 215CDABKA15FG / / X2600PRO / / M64-M / / M74-M
ATI21515 / / 216-0707011 / / M72-S / / M82-S Universal
GF GO7200 / / 7300 / / 7400 / / 6200AGP / / G86-630-A2 Universal
NF-6100-N / / 8200 / / 8400 / / 8600 Universal
NF-6801-SLI
ATI1100 / / 1150 Universal
82965//82P965//82P31 Universal
ATI IXP460
915GMS
ATIX1300
82PM965 / / GM965 Universal
(3) Used for 0.6mm solder ball (49+10 PCS)
NV GO6800-B1
NV 6800LE
ATI X1800
ATI9000 64M
9000 IGP
9100 IGP
SIS671//SIS671DX Universal
SIS661FX
NF550//NF570 Universal
FX5700
HSI-A4
G80-100-K1
ATI200M//RS480M//216MPA4AKA22//M64-P Universal
ATI IXP400//IXP450 Universal
ATI7500//9000//CSP-32 Universal
4200GO
NV GO6200//7200//7300//7400//G84-303-A2//G86-771-A2 Universal
ATI9200//9600//9700//X300//X600 Universal
ATI9600/T2//97002 Universal
RC410//200M
865PE
VT8237A//VT8237//VT8235 Universal
VT8237R//VT8235R
NF4-N-A3//NF4-A3 Universal
ATIX1600//RV516//X1300//X700 Universal
SIS964L
SIS965L
SIS968
MX440
NF430-N-A3//NF-410-N-A3 Universal
82915PM//915GM Universal
NF-G6150-N-A2//NF-6100-A2 Universal
GO5200
FGO5200
VIA CN896//VN896//P4M900
vIA VN800
82801GBM//82801GR//82801GB Universal
82801FBM
82801HBM//82801IBM Universal
82801IB
82801BA
82915P//NG82915G Universal
82X38
AC82X58
NF250
R480
XBOX360 GPU
XBOX360 CPU
XBOX360 CSP
XBOX360 HANA
PS3 GPU
PS3 CPU (including two PS3-CUP stencils, one is the old version, and another is the new vesion)
PS3 CXR714120
WII GPU
WII CPU
(4) Used for 0.76mm solder ball (10PCS)
845GL / / 845GV Universal
845MP / / 855PM Universal
855GM / / 855GME Universal
M1671
82801EB
82801DBM / / DB Universal
SIS630S
SIS630E
SIS650
DDR1
DDR2
DDR3 / / XBOX360 Cache Universal
AC82GM45 / / 82PM45 / / 82GL40 / / AC88CTPM Universal
(2) Used for 0.5mm solder ball (28PCS)
215-0719090
215-0669065
ATI215-0308003//215-0708003//0803SSP Universal
G96-600-A1
G94-300-A1
ATI200M RC415MD / / ATI 700M Universal
SB700 / / RD780 Universal
ATIIXP600 / / SB600 Universal
ATIRS800ME / / RS600ME Universal
G200-103-B1
BR03-N-A3
NF-7150-630I-A2
MCP67MV-A2 / / MCP77MV-A2 Universal
945GMS
945GM / / 945PM Universal
82945P//82945GC Universal
ATI21514 / / 216PVAVA12FG / / 215CDABKA15FG / / X2600PRO / / M64-M / / M74-M
ATI21515 / / 216-0707011 / / M72-S / / M82-S Universal
GF GO7200 / / 7300 / / 7400 / / 6200AGP / / G86-630-A2 Universal
NF-6100-N / / 8200 / / 8400 / / 8600 Universal
NF-6801-SLI
ATI1100 / / 1150 Universal
82965//82P965//82P31 Universal
ATI IXP460
915GMS
ATIX1300
82PM965 / / GM965 Universal
(3) Used for 0.6mm solder ball (49+10 PCS)
NV GO6800-B1
NV 6800LE
ATI X1800
ATI9000 64M
9000 IGP
9100 IGP
SIS671//SIS671DX Universal
SIS661FX
NF550//NF570 Universal
FX5700
HSI-A4
G80-100-K1
ATI200M//RS480M//216MPA4AKA22//M64-P Universal
ATI IXP400//IXP450 Universal
ATI7500//9000//CSP-32 Universal
4200GO
NV GO6200//7200//7300//7400//G84-303-A2//G86-771-A2 Universal
ATI9200//9600//9700//X300//X600 Universal
ATI9600/T2//97002 Universal
RC410//200M
865PE
VT8237A//VT8237//VT8235 Universal
VT8237R//VT8235R
NF4-N-A3//NF4-A3 Universal
ATIX1600//RV516//X1300//X700 Universal
SIS964L
SIS965L
SIS968
MX440
NF430-N-A3//NF-410-N-A3 Universal
82915PM//915GM Universal
NF-G6150-N-A2//NF-6100-A2 Universal
GO5200
FGO5200
VIA CN896//VN896//P4M900
vIA VN800
82801GBM//82801GR//82801GB Universal
82801FBM
82801HBM//82801IBM Universal
82801IB
82801BA
82915P//NG82915G Universal
82X38
AC82X58
NF250
R480
XBOX360 GPU
XBOX360 CPU
XBOX360 CSP
XBOX360 HANA
PS3 GPU
PS3 CPU (including two PS3-CUP stencils, one is the old version, and another is the new vesion)
PS3 CXR714120
WII GPU
WII CPU
(4) Used for 0.76mm solder ball (10PCS)
845GL / / 845GV Universal
845MP / / 855PM Universal
855GM / / 855GME Universal
M1671
82801EB
82801DBM / / DB Universal
SIS630S
SIS630E
SIS650
#87 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Usunięty Użytkownik 1038 • 20 września 2010, 08:39
Jak stawiasz na PB i sita na to pozwalają (np. od Basi), stosuj kule o 0,05 większe (szczególnie przy kulach 0,5 - np SB600 powinien mieć 0,5mm stawiaj 0,55mm) - ołów siada ciut niżej i przy ciut większych kulach masz lepszy styk. Co do wielkości - na sitach od Basi masz wygrawerowany rozmiar, inne - praktyka - lub jak post wyżej.
#88 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Anonymous • 9 października 2010, 16:57
#89 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Usunięty Użytkownik 402 • 9 października 2010, 22:58
#90 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Maxur • 18 października 2010, 21:29
LAZY napisał(a):czarek236 napisał(a):Witam Panów,moje pytanie jest takie ? podczas reballingu układu należy osłaniać elementy elektroniczne znajdujące się pod nim ( po drugiej stronie PCB ). Jeżeli tak jak to robicie i czym.
Pozdrawiam.
Jeżeli pod układem znajduje się plastikowy element na przykład złącze wentylatora lub jakie kolwiek inne sugerowałbym zasłonić ten element folią samoprzylepną aluminiową ( taką jaką się stosuje się w uszczelnaniu wentylacji oraz klimatyzacji ). Skutecznie rozprasza to promieniowanie cieplne oraz zapobiega roztopieniu się elementu.
#91 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Usunięty Użytkownik 402 • 18 października 2010, 22:57
Maxur napisał(a):
Jeżeli pod układem znajduje się plastikowy element na przykład złącze wentylatora lub jakie kolwiek inne sugerowałbym zasłonić ten element folią samoprzylepną aluminiową ( taką jaką się stosuje się w uszczelnaniu wentylacji oraz klimatyzacji ). Skutecznie rozprasza to promieniowanie cieplne oraz zapobiega roztopieniu się elementu.
I skutecznie ogranicza rozgrzanie płyty uniemożliwiając tym samym wyjęcie układu. Jeżeli cokolwiek zasłania nam układ od spodu to należy to wylutować. Gniazdo, switch, czy nawet ramka usztywniająca płytę musi być usunięta.
#94 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez boneksl • 16 listopada 2010, 22:06
Koledzy dalej nurtuje mnie parę kwestii.
Posiadam lutownice shuttle star,sprzęt ma duży piec więc nie ma problemu z podgrzaniem całej płyty.
Powiedzcie mi tylko jaki sens ma grzanie płyty do temperatury np 160stopni po to aby po chwili z góry dyszą dmuchać na nią powietrzem od np 40stopni? bo przecież program np. do x360 startuje od 40stopni stopniowo rośnie.
Posiadam lutownice shuttle star,sprzęt ma duży piec więc nie ma problemu z podgrzaniem całej płyty.
Powiedzcie mi tylko jaki sens ma grzanie płyty do temperatury np 160stopni po to aby po chwili z góry dyszą dmuchać na nią powietrzem od np 40stopni? bo przecież program np. do x360 startuje od 40stopni stopniowo rośnie.
#96 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Usunięty Użytkownik 402 • 17 listopada 2010, 11:24
#97 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez boneksl • 17 listopada 2010, 12:26
#99 Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez sliper • 26 listopada 2010, 17:53
Witam
Mam pytanie odnośnie kulkowania układu, mianowicie ostatnio zdjąłem GPU z PS3, wszystko poszło ładnie, oczyściłem układ z kulek, później plecionka , i wziąłem się za stawianie kulek, za 1 razem nie udało się, za 2 przyłapało mi większość kulek, niestety środek i kilkanaście pojedynczych nie chciało mi załapać, próbowałem kila razy na rożne sposoby i nic, kulka po dotknięciu odkształcała się, ale nie chciała załapać, postanowiłem oczyścisz wszystkie kulki i pobielić pady i postawić na nich kulki, ale ku mojemu zdziwieniu cyna nie chciała łapać się padów, naprawdę sporo musiałem się nagimnastykować żeby je pobielić, z efektem takim że po przejechaniu grotem z cyna pad zostawał goły.
Nie będę ukrywał że jestem początkującym, wcześniej trenowałem na GPU i CPU od xboxów i po małym treningu wszystko wychodziło bardzo dobrze, nie wiem czemu PS3 sprawiło mi takie kłopoty. Topnik jaki używam to Future HF rework i oraz rma 223.
Czym może być spowodowane że cyna nie chce łapać się padów?
Pozdrawiam i Dziekuje za odpowiedz.
Mam pytanie odnośnie kulkowania układu, mianowicie ostatnio zdjąłem GPU z PS3, wszystko poszło ładnie, oczyściłem układ z kulek, później plecionka , i wziąłem się za stawianie kulek, za 1 razem nie udało się, za 2 przyłapało mi większość kulek, niestety środek i kilkanaście pojedynczych nie chciało mi załapać, próbowałem kila razy na rożne sposoby i nic, kulka po dotknięciu odkształcała się, ale nie chciała załapać, postanowiłem oczyścisz wszystkie kulki i pobielić pady i postawić na nich kulki, ale ku mojemu zdziwieniu cyna nie chciała łapać się padów, naprawdę sporo musiałem się nagimnastykować żeby je pobielić, z efektem takim że po przejechaniu grotem z cyna pad zostawał goły.
Nie będę ukrywał że jestem początkującym, wcześniej trenowałem na GPU i CPU od xboxów i po małym treningu wszystko wychodziło bardzo dobrze, nie wiem czemu PS3 sprawiło mi takie kłopoty. Topnik jaki używam to Future HF rework i oraz rma 223.
Czym może być spowodowane że cyna nie chce łapać się padów?
Pozdrawiam i Dziekuje za odpowiedz.
Re: Reballing - poradnik i niezbędne/przydatne narzędzia
przez Google Adsense [BOT] • 26 listopada 2010, 19:30
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
_______________________________Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.