Ostatnio edytowano 5 stycznia 2015, 17:55 przez Vogelek23, łącznie edytowano 2 razy. Powód: Post edytowałem - zero tolerancji dla kryptoreklamy.
Zasady działu: Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
Re: Regulamin usług serwisu komputerowego
przez Google Adsense [BOT] • 20 września 2012, 15:54
Witam,
Trosze późno, ale może się jeszcze przyda moja opinia.
Punkt 11 - zapis od "Po upływie..." jest niezgodny z prawem i takie zapisy są w rejestrze klauzul niedozwolonych.
Punk 12 - nie masz 100% pewności czy podczas każdej naprawy klient traci gwarancje - to określa gwarant, a nie Ty (wiem o co chodzi w tym zapisie, ale w/g mnie powinien być inaczej sformułowany; grozi utratą gwarancji, oddający sprzęt jest tego świadomy i ponosi za to pełną odpowiedzialność itp.).
Punkt 18 - niezgodny z prawem. Każdy zawsze ma prawo do odstąpienia od dowolnej umowy, może to być jednak obciążone dodatkowymi opłatami, karami umownymi itd.
Punkt 29 – to samo co w 11.
I detal w Punkcie 25 – powtórzenie „zgodnie z”
Pozdrawiam.
Trosze późno, ale może się jeszcze przyda moja opinia.
Punkt 11 - zapis od "Po upływie..." jest niezgodny z prawem i takie zapisy są w rejestrze klauzul niedozwolonych.
Punk 12 - nie masz 100% pewności czy podczas każdej naprawy klient traci gwarancje - to określa gwarant, a nie Ty (wiem o co chodzi w tym zapisie, ale w/g mnie powinien być inaczej sformułowany; grozi utratą gwarancji, oddający sprzęt jest tego świadomy i ponosi za to pełną odpowiedzialność itp.).
Punkt 18 - niezgodny z prawem. Każdy zawsze ma prawo do odstąpienia od dowolnej umowy, może to być jednak obciążone dodatkowymi opłatami, karami umownymi itd.
Punkt 29 – to samo co w 11.
I detal w Punkcie 25 – powtórzenie „zgodnie z”
Pozdrawiam.
Morthyr pkt. 18 jest zgodny z prawem. Akceptacja kosztów jest równoznaczna ze zleceniem wykonania usługi więc realizacji umowy cywilno-prawnej. Klient nie ma prawa od niej w tym momencie odstąpić - wszystko co mu wolno to finalizacja transakcji i uiszczenie ustalonej opłaty.
Co do reszty uwag 100% racji.
Co do reszty uwag 100% racji.
Dlaczego punkt 11 i zapis: "po upływie..." jest niezgodny z prawem? Art. 552. "Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z zapłatą ceny za dostarczoną część rzeczy sprzedanych albo jeżeli ze względu na jego stan majątkowy jest wątpliwe, czy zapłata ceny za część rzeczy, które mają być dostarczone później, nastąpi w terminie, sprzedawca może powstrzymać się z dostarczeniem dalszych części rzeczy sprzedanych wyznaczając kupującemu odpowiedni termin do zabezpieczenia zapłaty" Czy sprzedający/wykonujący usługę nie ma prawa ustalić wówczas terminu zapłaty za towar/usługę i poinformować o ryzyku przepadku sprzętu w przypadku nieuiszczenia opłaty? Każdy serwis, z którym się zetknąłem, ma w swoim regulaminie zapis o naliczaniu opłaty dodatkowej po upływie określonego terminu.
serwisoptre napisał(a):(...) i poinformować o ryzyku przepadku sprzętu w przypadku nieuiszczenia opłaty?Absolutnie NIE - serwis nie ma prawa informować klienta o ryzyku przepadku sprzętu w żadnym przypadku, ponieważ serwis nie ma uprawnień do przeprowadzania egzekucji z mienia klienta. W przypadku, gdy klient nie odbiera sprzętu i nie wyraża chęci zakończenia sprawy, serwis może:
- przejąć sprzęt klienta dopiero po upływie 3 (trzech) lat, licząc od daty skutecznego powiadomienia klienta o możliwości odbioru sprzętu (tu uwaga: nie zawsze sądy orzekają zasiedzenie ruchomości, ponieważ trzeba udowodnić, że zasiedzenie nastąpiło w dobrej wierze, co bywa dość skomplikowane; nie jest natomiast możliwe zasiedzenie ruchomości w złej wierze),
- naliczyć opłatę magazynową (tzw. "składowe") oraz odsetki ustawowe,
- wystosować do klienta pismo z prośbą o zrzeczenie się prawa własności do sprzętu (zrzeczenie takie najlepiej jest przyjąć w formie pisemnej),
- złożyć w sądzie, właściwym dla miejsca zamieszkania klienta, pozew o zapłatę należności z tytułu umowy-zlecenia.
serwisoptre napisał(a):Każdy serwis, z którym się zetknąłem, ma w swoim regulaminie zapis o naliczaniu opłaty dodatkowej po upływie określonego terminu.Taki zapis jest zgodny z prawem (podstawa prawna: art. 742 Kodeksu Cywilnego). Jednakże ta "opłata dodatkowa" powinna być ujęta w regulaminie stosowną nazwą (na przykład: opłata magazynowa), klient musi być powiadomiony o możliwych sytuacjach, kiedy jest ona naliczana (zasady naliczania muszą być ujęte w pokwitowaniu dla klienta lub w regulaminie, który jako osobny dokument także musi być wręczony klientowi a klient musi pokwitować jego otrzymanie), oraz wysokość opłaty nie może znacząco odbiegać od stawek magazynowych, obowiązujących w danym regionie (znam przypadki, gdzie sąd kwestionował wysokość "składowego"). Dla przykładu: jeśli w województwie mazowieckim średnia, dzienna opłata magazynowa wynosi 5zł/dobę, nie powinno się naliczyć 30zł/dobę, ponieważ sąd najprawdopodobniej zakwestionuje tą stawkę i albo odrzuci pozew, albo dokona przeliczenia i zasądzi niższą kwotę.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Łukasz PKP nalicza 10 zł dziennie za przechowalnię bagażu bez względu na wielkość. Wystarczy się powołać na taki argument i podpis klienta na papierze z akceptacją warunków.
Ja mam wpisane 50 zł miesięcznie. Na ta kwotę składa się między innymi: ubezpieczenie, opłata za miejsce na półce, dbanie o zachowanie sprzętu w dobrym stanie, odsetki zysków z wykonanej naprawy.
Ja mam wpisane 50 zł miesięcznie. Na ta kwotę składa się między innymi: ubezpieczenie, opłata za miejsce na półce, dbanie o zachowanie sprzętu w dobrym stanie, odsetki zysków z wykonanej naprawy.
marek216 napisał(a):Łukasz PKP nalicza 10 zł dziennie za przechowalnię bagażu bez względu na wielkość.Nie toczymy tu batalii o konkretne kwoty - orzecznictwo sądowe w Polsce nie jest precedensowe i bywa często zaskakujące.
Jeśli PKP nalicza 10zł za samo przechowywanie bagażu (bez ubezpieczenia itp), my możemy naliczyć klientowi opłatę 15-20zł/dobę, ponieważ koszt pozostawania sprzętu w naszym serwisie to nie tylko miejsce na półce, lecz także - jak sam dodałeś w drugim akapicie - ubezpieczenie (kwota proporcjonalna), konserwacja sprzętu (czyszczenie, ładowanie baterii), oraz odsetki ustawowe. Jednakże w tej skali proporcji nie powinniśmy naliczać opłaty np. 50zł/dobę, ponieważ jest to duża dysproporcja w stosunku do opłat, pobieranych przez przykładowe PKP i sąd może (a często po prostu będzie) się "czepiać", skąd się wzięła taka kwota. Ponadto, musisz mieć na względzie, że usługa "przechowalni bagażu" w PKP jest usługą odrębną i całkowicie dobrowolną, zaś w przypadku opłaty magazynowej jest to czynność, zawierająca się w zakresie wykonywania umowy i w pewnym stopniu przymuszona (będąca skutkiem niewykonania warunków umowy przez zleceniodawcę).
Wiadomo, że dla należytego wykonania usługi (w części dotyczącej przechowywania sprzętu) nie trzeba czyścić go z kurzu 10x dziennie (chyba, że mamy taki syf w warsztacie, że trzeba), sprzęt nie musi też leżeć na aksamitnej poduszce. Dlatego kwota opłaty magazynowej powinna być wyliczona na podstawie realnie poniesionych przez przedsiębiorcę kosztów składowania sprzętu - inaczej może stać się ona dyskusyjna.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
KodIT napisał(a):Ale temat odkopaliście, regulamin z tego tematu zmieniliśmy już kilka razy.Tak, ponieważ w poście #4 padło pytanie, wymagające uzupełnienia. Ale skoro już o tym mowa - przez 2 lata nie zdążyłeś zamknąć swojego tematu...?
Anonimowy użytkownik... napisał(a):(...) 1 komputer leży u nas nieodebrany od roku i pewnie niedługo go sprzedamy. Jeśli klient po niego kiedyś wróci, to odkupimy mu taki sam ale obciążymy kosztami magazynowania za rok czasuNa Twoim miejscu zastanowiłbym się mocno nad tym, co piszesz publicznie.
To, co być może planujesz zrobić, nazywa się przywłaszczeniem powierzonej rzeczy ruchomej i jest zagrożone karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat (art. 284 §2 Kodeksu Karnego). Dodatkowo zaś, narażasz się na dwie sprawy cywilne - z powództwa nabywcy sprzętu oraz prawnego właściciela. Ten pierwszy może bowiem wystosować przeciwko Tobie roszczenie z tytułu odpowiedzialności kontraktowej (sprzedasz mu rzecz, która do Ciebie nie należy i choć ta czynność prawna będzie bezskuteczna, to jednak ważna), zaś drugi może żądać odszkodowania za utracone dane cyfrowe (być może nie zdajesz sobie jeszcze sprawy z tego, że ludzie mogą mieć na dyskach twardych swoich komputerów spore fortuny, w postaci np. portfeli kryptowalutowych).
Naprawdę, zrezygnuj czym prędzej z tego głupiego pomysłu - dla dobra Twojego i Twoich bliskich.
Zadzwoń (względnie napisz list polecony) do klienta i przedstaw mu propozycję zrzeczenia się własności (obowiązkowo na piśmie). Skuś go informacją, że dzięki temu uniknie egzekucji komorniczej z tytułu należności, którą jest Ci winien na dzień dzisiejszy. W ten prosty, acz często skuteczny sposób odzyskasz przynajmniej to, co zostało włożone w naprawę sprzętu oraz nie ściągniesz na siebie (i przy okazji na swoją rodzinę) poważnych problemów. Jeśli klient Cię radośnie oleje, oddaj sprawę do komornika - list polecony z sądu z pewnością zmieni jego nastrój i podziała stosownie na wyobraźnię.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Re: Regulamin usług serwisu komputerowego [ROZWIĄZANY]
przez Google Adsense [BOT] • 13 grudnia 2014, 05:21
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
_______________________________Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.