• Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


przez DILLCOm 23 sierpnia 2023, 17:26
Witam
Opiszę sytuacje jaka miała miejsce u mnie w serwisie niedawno
Klient przyniósł laptopa po zalaniu który nie reagował na włącznik ani na ładowarkę
Klient sam przyznał, że kiedyś go zalał ale działał, więc nic z tym nie robił. Po jakimś czasie przestało działać podświetlenie klawiatury ale i tak dalej był użytkowany, aż w końcu się przestał włączać i trafił do mnie.
Wyceniłem naprawę, klient się zgodził. Wyczyściłem płytę i próbowałem naprawić sprzęt ale po podmianie kilku podejrzanych układów nie udało się laptopa naprawić więc żeby nie generować dalszych kosztów i nie poświęcać więcej czasu zabrałem swoje sprawne układy, wstawiłem układy klienta (zgodnie ze sztuką, nowe kulki na układach bga, żadnych braków nie zostawiłem) i powiedziałem klientowi że niestety się poddaje i oddam komputer za 0 zł bez naprawy.
Klient stwierdził, że teraz komputer jest "grzebany", ma nieoryginalne spoiwo pod układami i w ogóle nie wiadomo co ja tam narobiłem więc inny serwis pewnie będzie chciał wziąć więcej pieniędzy za naprawę i na podstawie praw konsumenta klient stwierdził, że stan komputera się pogorszył i żąda, że ja będę pokrywał koszty naprawy w innym serwisie

Ogólnie powiedziałem, że nie ma takiej możliwości i rozumiał bym roszczenia jak by komputer był sprawny ale np. by miał uszkodzony wyświetlacz i podczas jego wymiany uszkodził bym płytę to wtedy jak najbardziej poczuwał bym się do rozwiązania sprawy na mój koszt ale w tym wypadku ja nawet uważam, że stan jest lepszy bo komputer jest wyczyszczony i parę skorodowanych przelotek zostało zregenerowanych oraz kilka rezystorów zostało wymienionych na nowe.
Po wymianie zdań klient zabrał sprzęt na "ekspertyzę do innego zakładu" i dla mnie temat jest zamknięty bo nie mam sobie nic do zarzucenia ale zastanawiam się z ciekawości i stąd moje zapytanie:

Czy faktycznie można ingerencję w płytę uznać jako pogorszenie stanu sprzętu nawet jeśli identycznie się zachowuje przed naprawą i po? Jeśli tak to klient może czegoś żądać nawet jak nie wziąłem nawet złamanego grosza?

Ja wiem, że taki klient to przypadek jeden na milion ale jak prawo "chroni" klientów w taki sposób to zastanawiam się nad sensem prowadzenia serwisu :lol:

Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


przez Google Adsense [BOT] 23 sierpnia 2023, 17:26

#2 Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie  [ROZWIĄZANY]


przez Vogelek23 23 sierpnia 2023, 19:42
DILLCOm napisał(a):na podstawie praw konsumenta klient stwierdził, że stan komputera się pogorszył
Hihihi, dowcipniś :lol: Niech Ci pokaże te prawa konsumenta, na podstawie których twierdzi, że stan komputera się pogorszył. Nic tam nie znajdzie w tym temacie.

DILLCOm napisał(a):Czy faktycznie można ingerencję w płytę uznać jako pogorszenie stanu sprzętu nawet jeśli identycznie się zachowuje przed naprawą i po?
Oczywiście, że NIE. Stan sprzętu się nie pogorszył, a raczej polepszył z uwagi na wymianę skorodowanych elementów i naprawę skorodowanych przelotek. Fizycznie (tzn. w świetle prawa) urządzenie jest w takim samym stanie, w jakim było - a więc z pewnością nie pogorszonym.

DILLCOm napisał(a):klient może czegoś żądać
Nie może, bo nie ma do tego żadnych podstaw prawnych. Byłbym napisał, że możesz klienta "olać", ale nie - ja bym w takim wypadku wyraźnie zasugerował, aby klient sprawę oddał do sądu. A tam go pociągnąć "po kieszeni" ile się da w ramach społecznej edukacji ;)

#3 Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


przez DILLCOm 24 sierpnia 2023, 11:46
Vogelek23 napisał(a): ja bym w takim wypadku wyraźnie zasugerował, aby klient sprawę oddał do sądu. A tam go pociągnąć "po kieszeni" ile się da w ramach społecznej edukacji ;)
Jak wróci po "ekspertyzie z innego zakładu" to tak zrobię :)
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


przez Google Adsense [BOT] 24 sierpnia 2023, 11:46

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.