Witam,
Laptop: ASUS PRO5AV N50VN-FP051C
Płyta główna: N50VN P/N: 08G2005NM20J REV:2.0, Hannstar
System: Windows 7 Ultimate (64-bit)
Kluczowe podzespoły:
CPU: INTEL Core2 Duo, T5800, 2.00GHz
Grafika: nVIDIA, G96-650-C1 (GeForce 9650M GT)
V-RAM: Hynix, HY5PS1G1631CFP-25 (8 szt.)
SouthBridge: INTEL, AF82801IBM (ICH9)
NorthBridge: INTEL, AC82PM45
BIOS: Macronix, MX25L8005M2C
VGA BIOS: Atmel, AT24C16B
KBC: ITE, IT8512E
LAN: Realtek, RTL8111C
Inne układy:
ALC662, ISL6262, ISL6227, MAX8725E, MAX17000ETG, TPS51020, W83L35YG
Opis problemu:
Co pewien czas na ok. (0,5÷1) sek. zanika obraz (wraz z podświetleniem) a gdy powróci to na ekranie pojawia się komunikat:
"Sterownik ekranu przestał odpowiadać, ale odzyskał sprawność. Sterownik ekranu NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 186,19 przestał odpowiadać, ale odzyskał sprawność."
Zjawisko bardzo często występuje podczas przeglądania stron internetowych, kilka razy na fragmentach obrazu pojawiły się artefakty.
Wykonane czynności:
1. Aktualizacja sterowników grafiki ze strony ASUS’a (tych starszych) jak i ze s strony nVIDIA (najnowszych)
2. Wymiana chip’u graficznego nVIDIA, G96-650-C1 na nowy
Powyższe czynności nie przyniosły oczekiwanego rezultatu
Rozwiązaniem problemu była aktualizacja BIOS’u płyty głównej, z poziomu samego BIOS’u (czynność ta powoduje aktualizację BIOS’u karty graficznej)
z: Version: 204 (08/05/08), VGA BIOS: 62.94.4A.00.13.N25N50.003
na: Version: 212 (10/28/09), VGA BIOS: 62.94.75.00.07.N25N50.004
Najnowsza dostępna wersja pobrana ze strony ASUS’a (plik BIOS’u w załączniku).
Laptop: ASUS PRO5AV N50VN-FP051C
Płyta główna: N50VN P/N: 08G2005NM20J REV:2.0, Hannstar
System: Windows 7 Ultimate (64-bit)
Kluczowe podzespoły:
CPU: INTEL Core2 Duo, T5800, 2.00GHz
Grafika: nVIDIA, G96-650-C1 (GeForce 9650M GT)
V-RAM: Hynix, HY5PS1G1631CFP-25 (8 szt.)
SouthBridge: INTEL, AF82801IBM (ICH9)
NorthBridge: INTEL, AC82PM45
BIOS: Macronix, MX25L8005M2C
VGA BIOS: Atmel, AT24C16B
KBC: ITE, IT8512E
LAN: Realtek, RTL8111C
Inne układy:
ALC662, ISL6262, ISL6227, MAX8725E, MAX17000ETG, TPS51020, W83L35YG
Opis problemu:
Co pewien czas na ok. (0,5÷1) sek. zanika obraz (wraz z podświetleniem) a gdy powróci to na ekranie pojawia się komunikat:
"Sterownik ekranu przestał odpowiadać, ale odzyskał sprawność. Sterownik ekranu NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 186,19 przestał odpowiadać, ale odzyskał sprawność."
Zjawisko bardzo często występuje podczas przeglądania stron internetowych, kilka razy na fragmentach obrazu pojawiły się artefakty.
Wykonane czynności:
1. Aktualizacja sterowników grafiki ze strony ASUS’a (tych starszych) jak i ze s strony nVIDIA (najnowszych)
2. Wymiana chip’u graficznego nVIDIA, G96-650-C1 na nowy
Powyższe czynności nie przyniosły oczekiwanego rezultatu
Rozwiązaniem problemu była aktualizacja BIOS’u płyty głównej, z poziomu samego BIOS’u (czynność ta powoduje aktualizację BIOS’u karty graficznej)
z: Version: 204 (08/05/08), VGA BIOS: 62.94.4A.00.13.N25N50.003
na: Version: 212 (10/28/09), VGA BIOS: 62.94.75.00.07.N25N50.004
Najnowsza dostępna wersja pobrana ze strony ASUS’a (plik BIOS’u w załączniku).