• Uszkodzony sprzęt - sprzedawca/gwarant zniknął

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Uszkodzony sprzęt - sprzedawca/gwarant zniknął


przez wolek 12 grudnia 2012, 20:19
Myszka Microsoft (myszka kupiona prze zemnie i sprzedana klientowi na fakturę vat) wartości trochę ponad 200 zł wysłana do sprzedawcy na naprawę gwarancyjną.
Po pewnym czasie kontakt z gwarantem/sprzedawcą się urwał, strona internetowa zniknęła, telefonów nie odbiera, listy polecone odbiera (z wezwaniem do zwrotu), jednak nie odpowiada na nie.

Na policji zostałem poinformowany iż nie mogą przyjąć zgłoszenia ponieważ ja osobiście nie jestem poszkodowany, zgłoszenie może zgłosić osoba która która oddała do mnie tę myszkę w celu naprawy. Z całej historii policja zrobiła tylko notatkę.
Miałem to jeszcze skonsultować ze znajomym radcą prawnym, ale na razie odpuściłem (brak zainteresowania klienta myszką).

// Wydzielono do osobnego tematu, początek posta moderowany (usunięto powiązanie z tematem, z którego wydzielono post).

Re: Uszkodzony sprzęt - sprzedawca/gwarant zniknął


przez Google Adsense [BOT] 12 grudnia 2012, 20:19

#2 Re: Uszkodzony sprzęt - sprzedawca/gwarant zniknął  [ROZWIĄZANY]


przez Morthyr 16 grudnia 2012, 17:31
Moim skromnym zdaniem policja po części źle Cię poinformowała. Najpierw Ty musisz załatwić sprawę z klientem (oddać pieniądze, naprawić towar we własnym zakresie, obniżyć wartość itd.). Klienta nie interesuje że Ty masz problem ze swoim dostawcą, bo on z Tobą zawarł umowę kupna-sprzedaży i to Ty za to odpowiadasz (jeżeli nie minęło 12mc od daty sprzedaży).
Jeśli minęło, to kwestia gwarancji jest sprawą klient (prawny posiadacz towaru) – gwarant (producent ewentualnie ktoś kto po drodze pisemnie gwarantował sprawność sprzętu itd.).

Jeżeli załatwiłeś sprawę z klientem, wtedy Ty możesz domagać się od swojego dostawcy zadośćuczynienia za poniesione straty i myślę że w takim przypadku tylko na drodze sądowej.

Bez kogoś z dobrą znajomością prawa się nie obejdzie i jeżeli będziesz w to brnąć to myślę że bez sądu też, a podana przez Ciebie kwota jest moim zdaniem zbyt niska żeby „bawić” się w coś więcej niż pisma (sporządzone w konsultacji z radcą prawnym) do dostawcy.

Oczywiście to tylko moje zdanie. (na podstawie kilku lat pracy jako sprzedawca)

Re: Uszkodzony sprzęt - sprzedawca/gwarant zniknął  [ROZWIĄZANY]


przez Google Adsense [BOT] 16 grudnia 2012, 17:31

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.