Witam, ostatnio miałem taką sytuacje z serwisem: Laptop DELL miał problem z ładowaniem baterii (nie rozpoznawał zasilacza), oddany do serwisu. Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę. Po kolejnych kilku dniach dzwonią i mówią, że naprawione, ale nie wiedzą co było uszkodzone, tylko wymienili cała płytę główną i że się zmieścili w budżecie. Po odebraniu i sprawdzeniu laptopa okazało się, że zamiast CPU i7 mam i5. Serwis nie widzi problemu, przecież laptop działa. Pytanie do was czy to normalna praktyka w serwisach, co można zrobić?
Zasady działu: Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
Re: Wymienili na gorszy model
przez Google Adsense [BOT] • 13 września 2020, 15:05
Hello!
The same laptop model is usually available with a different CPU models. The motherboards are the same, there are only a different CPUs on them.
I assume it’s a newer laptop where the CPU is permanently soldered to the board and it is not on the socket as on the older laptops.
I think they found such a board with a different type of CPU - in your case i5 and that's why.
Please, specify your laptop model number.
The same laptop model is usually available with a different CPU models. The motherboards are the same, there are only a different CPUs on them.
I assume it’s a newer laptop where the CPU is permanently soldered to the board and it is not on the socket as on the older laptops.
I think they found such a board with a different type of CPU - in your case i5 and that's why.
Please, specify your laptop model number.
tgrfhrtfgh napisał(a):Witam, ostatnio miałem taką sytuacje z serwisem: Laptop DELL miał problem z ładowaniem baterii (nie rozpoznawał zasilacza), oddany do serwisu. Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę. Po kolejnych kilku dniach dzwonią i mówią, że naprawione, ale nie wiedzą co było uszkodzone, tylko wymienili cała płytę główną i że się zmieścili w budżecie. Po odebraniu i sprawdzeniu laptopa okazało się, że zamiast CPU i7 mam i5. Serwis nie widzi problemu, przecież laptop działa. Pytanie do was czy to normalna praktyka w serwisach, co można zrobić?
Całkowicie nie fair, powinni zamontować płytę z takim samym cpu, albo TOBIE dopłacić lub zmniejszyć koszty napraw sprzętu. Ja bym się na to nie zgodził, dodatkowo powołałbym się na twoim miejscu na to że chciałeś żeby przestali, a i tak zrobili swoje i wymienili płytę.
matic napisał(a):We can't help you here.We CAN help him here, because it is a LEGAL ADVICE forum.
tgrfhrtfgh napisał(a):Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę.Jeśli uzgodniłeś naprawę w konkretnym przedziale cenowym i serwis wykonał tę naprawę w podanych "widełkach", to w zasadzie nie powinieneś mieć większych pretensji w kwestii samej naprawy. Otrzymałeś informację, że naprawa z użyciem procesora i7 będzie droższa, niż założony budżet, więc nie powinieneś zakładać, że wykonując naprawę taniej, serwis założy droższy procesor. Z drugiej strony jednak, serwis nie powinien podejmować żadnych działań po otrzymaniu informacji, że nie chcesz naprawiać tego sprzętu - powinien go po prostu poskładać i oddać. Kwestia jednakże tego, w jaki sposób umawiałeś się z serwisem przy przyjmowaniu sprzętu do naprawy - jeśli wyraziłeś chęć naprawy do ustalonej kwoty, serwis może naprawić Twój sprzęt w taki sposób, w jaki to zrobił, jednakże powinni Cię najpierw poinformować, że chcą zamontować płytę ze słabszym procesorem a Ty masz wtedy prawo decyzji, czy chcesz wymieniać płytę na słabszy model, czy nie. Twój komputer bowiem po takiej naprawie będzie miał mniejszą wartość, niż gdyby był naprawiony z użyciem płyty o identycznej specyfikacji.
Na Twoim miejscu poszedłbym do tego serwisu raz jeszcze, poprosił o rozmowę z właścicielem i przedłożył mu dwie kopie odstąpienia od umowy (po jednej dla każdej ze stron), motywując w piśmie, że sprzęt ma po naprawie gorszą specyfikację (czyli została zmniejszona jego wartość rynkowa), na co nigdy nie wyrażałeś zgody, jak również, że poinformowałeś pracownika serwisu, że nie chcesz naprawiać tego komputera, a mimo to serwis podjął dalsze działania bez uzgodnienia tego z Tobą. Podczas rozmowy staraj się być spokojny i opanowany, oczywiście savoir vivre jak najbardziej wskazany, jak wszędzie zresztą.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Re: Wymienili na gorszy model [ROZWIĄZANY]
przez Google Adsense [BOT] • 13 września 2020, 22:28
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
_______________________________Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.