Witam, ostatnio miałem taką sytuacje z serwisem: Laptop DELL miał problem z ładowaniem baterii (nie rozpoznawał zasilacza), oddany do serwisu. Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę. Po kolejnych kilku dniach dzwonią i mówią, że naprawione, ale nie wiedzą co było uszkodzone, tylko wymienili cała płytę główną i że się zmieścili w budżecie. Po odebraniu i sprawdzeniu laptopa okazało się, że zamiast CPU i7 mam i5. Serwis nie widzi problemu, przecież laptop działa. Pytanie do was czy to normalna praktyka w serwisach, co można zrobić?
Forum rules: Click here to view the forum rules
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
Re: Wymienili na gorszy model
by Google Adsense [BOT] • 13 September 2020, 15:05
Hello!
The same laptop model is usually available with a different CPU models. The motherboards are the same, there are only a different CPUs on them.
I assume it’s a newer laptop where the CPU is permanently soldered to the board and it is not on the socket as on the older laptops.
I think they found such a board with a different type of CPU - in your case i5 and that's why.
Please, specify your laptop model number.
The same laptop model is usually available with a different CPU models. The motherboards are the same, there are only a different CPUs on them.
I assume it’s a newer laptop where the CPU is permanently soldered to the board and it is not on the socket as on the older laptops.
I think they found such a board with a different type of CPU - in your case i5 and that's why.
Please, specify your laptop model number.
tgrfhrtfgh wrote:Witam, ostatnio miałem taką sytuacje z serwisem: Laptop DELL miał problem z ładowaniem baterii (nie rozpoznawał zasilacza), oddany do serwisu. Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę. Po kolejnych kilku dniach dzwonią i mówią, że naprawione, ale nie wiedzą co było uszkodzone, tylko wymienili cała płytę główną i że się zmieścili w budżecie. Po odebraniu i sprawdzeniu laptopa okazało się, że zamiast CPU i7 mam i5. Serwis nie widzi problemu, przecież laptop działa. Pytanie do was czy to normalna praktyka w serwisach, co można zrobić?
Całkowicie nie fair, powinni zamontować płytę z takim samym cpu, albo TOBIE dopłacić lub zmniejszyć koszty napraw sprzętu. Ja bym się na to nie zgodził, dodatkowo powołałbym się na twoim miejscu na to że chciałeś żeby przestali, a i tak zrobili swoje i wymienili płytę.
matic wrote:We can't help you here.We CAN help him here, because it is a LEGAL ADVICE forum.
tgrfhrtfgh wrote:Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę.Jeśli uzgodniłeś naprawę w konkretnym przedziale cenowym i serwis wykonał tę naprawę w podanych "widełkach", to w zasadzie nie powinieneś mieć większych pretensji w kwestii samej naprawy. Otrzymałeś informację, że naprawa z użyciem procesora i7 będzie droższa, niż założony budżet, więc nie powinieneś zakładać, że wykonując naprawę taniej, serwis założy droższy procesor. Z drugiej strony jednak, serwis nie powinien podejmować żadnych działań po otrzymaniu informacji, że nie chcesz naprawiać tego sprzętu - powinien go po prostu poskładać i oddać. Kwestia jednakże tego, w jaki sposób umawiałeś się z serwisem przy przyjmowaniu sprzętu do naprawy - jeśli wyraziłeś chęć naprawy do ustalonej kwoty, serwis może naprawić Twój sprzęt w taki sposób, w jaki to zrobił, jednakże powinni Cię najpierw poinformować, że chcą zamontować płytę ze słabszym procesorem a Ty masz wtedy prawo decyzji, czy chcesz wymieniać płytę na słabszy model, czy nie. Twój komputer bowiem po takiej naprawie będzie miał mniejszą wartość, niż gdyby był naprawiony z użyciem płyty o identycznej specyfikacji.
Na Twoim miejscu poszedłbym do tego serwisu raz jeszcze, poprosił o rozmowę z właścicielem i przedłożył mu dwie kopie odstąpienia od umowy (po jednej dla każdej ze stron), motywując w piśmie, że sprzęt ma po naprawie gorszą specyfikację (czyli została zmniejszona jego wartość rynkowa), na co nigdy nie wyrażałeś zgody, jak również, że poinformowałeś pracownika serwisu, że nie chcesz naprawiać tego komputera, a mimo to serwis podjął dalsze działania bez uzgodnienia tego z Tobą. Podczas rozmowy staraj się być spokojny i opanowany, oczywiście savoir vivre jak najbardziej wskazany, jak wszędzie zresztą.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Re: Wymienili na gorszy model [SOLVED]
by Google Adsense [BOT] • 13 September 2020, 22:28
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
_______________________________All rights reserved. Unauthorised copying of this website's content or any of its part is strictly forbidden.
Any trademarks, brand names, products or services published on this website belong to their legal owners, are copyrighted and used for information purposes only.